شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بیمار

اگر می خواهید بیمار نشوید سبزی را اینگونه را بشویید

مصرف سبزی بسیار سودمند است و فواید سلامتی زیادی دارد اما نحوه پاک کردن و مراحل شستن سبزی باید با دقت صورت گیرد زیرا میکروب ها و آلودگی های بین سبزی می تواند برای سلامتی بدن مخاطره آفرین باشد.

اگر می خواهید بیمار نشوید سبزی را اینگونه را بشویید

به گزارش منیبان، مراحل شستشوی سبزی , مصرف سبزی بسیار سودمند است و فواید سلامتی زیادی دارد اما نحوه پاک کردن و مراحل شستن سبزی باید با دقت صورت گیرد زیرا میکروب ها و آلودگی های بین سبزی می تواند برای سلامتی بدن مخاطره آفرین باشد.انجام مرحله انگل زدایی و گندزدایی در شست وشوی سبزی خوراکی ضرورت دارد

در شست وشوی سبزی خوراکی، باید به انجام مرحله انگل زدایی و گندزدایی توجه شود.سبزی خوراکی قبل از مصرف باید در سه مرحله شست وشو شود.در مرحله نخست باید گل و لای و قسمت های زاید و گندیده سبزی جدا شود و پس از یک آبکشی در محلول آب و مایع شوینده(ریکا) قرار داده شود.برای هرکیلو سبزی خوردن یک ظرف پنج لیتری از آب نیاز است که به ازای هرلیترآب، باید سه تا پنج قطره ریکا در آن حل شود.

قراردادن سبزی در کف و آب موجب لیزشدن و در نتیجه جداشدن تخم انگل می شود که پس از پنج دقیقه باید نسبت به آبکشی اقدام کرد. پس از این مرحله باید سبزی گندزدایی شود به این ترتیب که در همان ظرف پنج لیتری، به اندازه یک قاشق چایخوری پودر کلر در آب حل شود این اقدام موجب از بین رفتن میکروب احتمالی در سبزی خواهد شد. در صورت نبود پودر کلر می توان از محلول گندزدای سبزیجات در داروخانه ها استفاده کرد.

وبگردی