شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دانش‌آموزان

رفع مشکلات تحصیلی دانش‌آموزان ناشنوا در شاد


رفع مشکلات تحصیلی دانش‌آموزان ناشنوا در شاد

هسته فناور مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق از تولید محتوای درسی دانش آموزان ناشنوا به زبان اشاره جهت انتشار در پیام رسان شاد خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ حجت‌الاسلام محمد تبرته فراهانی «مدیر تیم ایده آوای علم و ایمان مهرورزان (هسته فناور مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق)» با اعلام این خبر اظهار کرد: یک سری فعالیت آموزشی در قالب تولید محتوای دروس عربی و پرورشی به زبان اشاره ویژه دانش‌آموزان ناشنوا را به سفارش سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور جهت انتشار در پیام‌رسان شاد عهده‌دار شده‌ایم. 

وی افزود: به این صورت که در درس پرورشی یک سری داستان قرآنی و مذهبی را ویژه آموزش و پرورش استثنایی تهیه کرده‌ایم؛ همچنین تدریس درس عربی پایه هفتم و هشتم را هم عهده‌دار شده ایم که مشغول ضبط این برنامه هستیم.

مدیر تیم ایده آوای علم و ایمان مهرورزان اظهار داشت: با توجه به اینکه عربی پایه هشتم، درس رسمی است و به دلیل سختی‌هایی که در تدریس دروس این پایه برای دانش‌آموزان ناشنوا وجود دارد و نتوانستند از مربی‌های رسمی آموزش و پرورش استفاده کنند، لذا از تیم ما درخواست شد که عربی را هم تدریس کنیم که هر پایه در قالب 10 درس است که تا کنون پنج درس از پایه هشتم را ضبط و ارسال کرده‌ایم.

وی یادآور شد: هر درس از کتاب عربی در حدود چهار کلیپ 15 دقیقه‌ای مشتمل بر واژگان، متن درس، تمرین ها و کنزالحکمه ضبط شده است. 

حجت‌الاسلام تبرته فراهانی تصریح کرد: البته کلیپ‌های ضبط شده به یکی از کارشناسان دروس عربی سپرده می‌شود تا مورد ارزیابی قرار گیرد و پس از تأیید، در شبکه شاد بارگذاری خواهد شد. 

وی با اشاره به صرف زمان طولانی در تولید محتوای درسی ویژه ناشنوایان گفت: با توجه به زمان‌بر بودن زبان اشاره، لذا در تولید این کلیپ‌ها محدودیت زمانی وجود ندارد، مثلاً درسی که معلم در 20 جلسه تدریس می‌کند را ما در زبان اشاره حدود دوبرابر زمان لازم داریم و با توجه به معیارهای آموزشی برای ناشنوایان، باید دروس مناسب‌سازی شود.

هسته فناور مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق با اشاره به ضرورت تولید محتوای جدید برای دانش‌آموزان ناشنوا اظهار داشت: برای هر پایه تحصیلی یک ماه وقت صرف کردیم تا محتوا و پاورپوینت آماده شود و سپس برای ضبط و تدوین اقدام کنیم، البته پاورپوینت دروس موجود بود ولی برای استفاده ناشنوایان مناسب نبود. 

حجت‌الاسلام تبرته فراهانی ضمن بیان مثالی در خصوص تولید محتوای درسی ویژه دانش‌آموزان ناشنوا خاطرنشان کرد: چون در هر درس کلمات جدید آموزش داده می‌شود، امکان آموزش یک‌باره ممکن نبود و باید کلمات را تک تک بیاوریم و ترجمه و ضبط کنیم یا مثلاً در تمارین، با توجه به ناشنوا بودن دانش‌آموزان، بسیاری از تمارین و هر سؤال یک اسلاید لازم دارد. 

انتهای پیام /