شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#آلمان#دموکرات#تشکیل دولت

تهدید حزب سبز آلمان به رد ائتلاف با احزاب سوسیال دموکرات و لیبرال‌ها


تهدید حزب سبز آلمان به رد ائتلاف با احزاب سوسیال دموکرات و لیبرال‌ها

سازمان جوانان حزب سبز آلمان تهدید کرده که اگر شروط حزبش در زمینه سیاست‌های اجتماعی و آب و هوایی پذیرفته نشود به ائتلاف با سوسیال دموکرات‌ها و لیبرال‌ها برای تشکیل دولت ائتلافی آینده آلمان رای نمی‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، جناح موسوم به جوانان در حزب سبز آلمان که در مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی آینده آلمان مشارکت دارد مذاکره کنندگان را برای برآوردن خواسته های خود تحت فشار قرار داده است.

سازمان جوانان حزب سبز آلمان انتظار دارد که توافقات گسترده تری درباره سیاست اجتماعی و آب و هوایی دولت آینده آلمان شکل گیرد. این جناح حزب سبز آلمان می خواهد در صورتی توافق نامه دولت ائتلافی آینده را تایید کند که تغییرات محسوسی در بهبود اوضاع مردم مد نظر قرار گیرد.

"سارالی هاینریس"، سخنگوی این سازمان در حزب سبز آلمان خواستار مزایای شهروندی حداقل 600 یورو بدون حق تحریم در ماه شد. وی در گفتگویی با "تاگس سایتونگ" اظهار داشت که تحریم ها برای افراد بیکار برای این مزایا باید لغو شود.

وی همچنین گفت: سیستمی که برای امنیت اولیه بر اساس اجبار و مجازات شکل می گیرد غیر انسانی است. این مقام حزب سبز آلمان همچنین تاکید کرد که برای کودکان فقیر حداقل 290 یورو تا 547 یورو در ماه ضروری است.

"تیوموس دزینوس"، از دیگر سخنگوهای سازمان جوانان حزب سبز آلمان هم تاکید کرد که این جناح هم باید به توافق ائتلاف آینده آلمان رای دهد. این سازمان در حزب سبز آلمان حدود 20 هزار عضو دارد.

وی تهدید کرد که تنها در صورتی به توافق نامه ائتلافی رای مثبت می دهند که در اوضاع مردم بهبود چشمگیری در نظر گرفته شده و از آب و هوا حمایت شود.

این مقام حزب سبز آلمان اظهار داشت که ائتلاف موسوم به آمپل به صورت خودکار شکل نمی گیرد. وی تاکید کرد: باید برای افراد با درآمد پایین تر بهبودهای قابل توجهی صورت گیرد و در غیر این صورت تشکیل ائتلاف موسوم به آمپل هیچ مفهومی ندارد.

دزینوس همچنین تاکید کرد وقتی که صحبت از مسئله حفاظت از آب و هوا می شود اعلام حذف تدریجی زغال سنگ تا سال 2030 کافی نیست. بلکه باید مشخص شود چه زمانی و چند گیگا وایت ظرفیت از شبکه خارج می شود.

وی افزود: ما خواستار توقف فوری ساخت همه بزرگراه ها هستیم. پول های پس انداز شده باید به طور کامل صرف حمل و نقل عمومی محلی و گسترش ریلی شود.

هاینریش هم تاکید کرد: ما به عنوان سازمان جوانان از حزب سبز از افزایش قیمت CO₂ بدون در نظر گرفتن غرامت های اجتماعی حمایت نمی کنیم.

احزاب سوسیال دموکرات، سبزها و لیبرال دموکرات ها هفته هاست که درباره تشکیل یک ائتلاف احتمالی برای دولت آینده مذاکره می کنند. 22 گروه کاری باید تا دهم نوامبر نتیجه این مذاکرات را ارائه دهند.

رئیس حزب سوسیال دموکرات که حزبش پیروز انتخابات پارلمانی اخیر در این کشور بود اخیرا اعلام کرده است که انتظار می رود مذاکرات رسمی برای تشکیل دولت ائتلافی با سبزها و لیبرال دموکرات ها در جریان ماه اکتبر انجام شده و احزاب تا ماه دسامبر به توافقی برای تشکیل ائتلاف موسوم به آمپل (چراغ راهنمایی) دست یابند.

این مقام حزب سوسیال دموکرات تاکید کرد که ما باید از شکست مذاکرات اتحادیه احزاب متحد مسیحی، سبزها و لیبرال دموکرات برای تشکیل ائتلاف جامائیکا در دور قبلی انتخابات درس بگیریم.

در انتخابات پارلمانی اخیر که روز یکشنبه برگزار شد حزب سوسیال دموکرات با اختلاف اندک از اتحادیه احزاب متحد مسیحی پیروز این انتخابات شد و توانست 25.7 درصد آراء شهروندان را به دست آورد.

اتحادیه احزاب متحد مسیحی هم با ریزش تاریخی در آراء خود مواجه شده و 24.1 درصد آراء شهروندان را به دست آورد. حزب سبز هم با کسب 14.8 درصد آراء شهروندان بهترین نتیجه تاریخ خود را به دست آورد. لیبرال دموکرات ها هم در این انتخابات 11.5 درصد آراء و حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم 10.3 درصد آراء شهروندان را کسب کرد. چپ ها هم 4.9 درصد آراء در این انتخابات را کسب کردند.

بر اساس محاسبات انجام شده تشکیل این ائتلاف ها در دولت بعدی امکان پذیر است و ائتلاف موسوم به "آمپل" متشکل از احزاب سوسیال دموکرات، سبزها و لیبرال دموکرات ها با اکثریت 416 نماینده و همچنین ائتلاف موسوم به جامائیکا متشکل از اتحادیه احزاب متحد مسیحی، سبزها و لیبرال دموکرات ها با اکثریت 406 نماینده امکان پذیر است.

البته امکان تشکیل ائتلاف بزرگ هم وجود دارد که از نظر سیاسی به دلیل عدم تمایل طرفین غیر ممکن به نظر می رسد.

انتهای پیام/