شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آیفون#اپل#غول#منابع

اپل به علت کمبود تراشه، قطعات آی پد را برای آیفون ۱۳ استفاده می‌کند


اپل به علت کمبود تراشه، قطعات آی پد را برای آیفون 13 استفاده می‌کند

منابع شرکت اپل اعلام کردند که این غول فناوری آمریکایی درپی کمبود جهانی تراشه، تولید محصولات آی پد خود را به نصف کاهش داده است تا از تراشه‌های موجود خود برای تولید آیفون ۱۳ استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، منابع شرکت اپل اعلام کردند که این غول فناوری آمریکایی درپی کمبود تراشه، تولید محصولات آی پد خود را به نصف کاهش داده است تا از تراشه‌های موجود خود برای تولید آیفون 13 استفاده کند.

پایگاه اینترنتی نیکی آسیا گزارش داد که تولید آی‌پدها نسبت به برنامه اولیه این شرکت برای ماه‌های سپتامبر تا اکتبر 50 درصد کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش، قطعات آی‌پد برای تولید آیفون 13 جدید تخصیص داده شد به همراه تراشه‌هایی که برای نسخه‌های قدیمی‌تر این گوشی‌های هوشمند در نظر گرفته شده بود. خطوط تولید آی‌پد و آیفون تعدادی قطعات مشترک دارند، از جمله تراشه‌های هسته و تراشه‌های جانبی.

به گفته این منابع، اپل بر روی تقاضای قوی‌تر برای گوشی‌های هوشمند نسبت به آی پد iPad ریسک کرده است. این شرکت همچنین معروف است که نسخه‌های جدید خود را در اولویت قرار می‌دهد و گوشی آیفون 13 جدید بوده و در تاریخ 24 سپتامبر عرضه شده است.

این اولین بار نیست که اپل آیفون‌ها را به آی‌پدها ترجیح می‌دهد. سال گذشته، این شرکت برخی از قطعات آی‌پد را به آیفون 12 منتقل کرد تا از این محصول در میان مشکلات زنجیره تامین در طول همه‌گیری کرونا پشتیبانی کند.

با این حال، تقاضای جهانی برای iPad نیز اخیراً در حال افزایش است چرا که افراد بیشتری در طول قرنطینه شروع به کار و درس خواندن از خانه کردند.

بر اساس گزارش شرکت تحقیقات بازار IDC، اپل تاکنون 40.3 میلیون آی پد در سال جاری فروخته است که نسبت به مدت مشابه 12 ماه قبل 17.83 درصد افزایش نشان می‌دهد.

گزارش‌های قبلی نشان می‌داد که اپل همچنین قصد دارد تولید آیفون 13 خود را تا 10 میلیون دستگاه در فصل تعطیلات آتی از هدف قبلی 90 میلیون کاهش دهد تا با کمبود فزاینده تراشه مقابله کند.

انتهای پیام/