شهر خبر

صدور حکم قصاص بعد از ۳ بار محاکمه

حکم قصاص زهرا اسماعیلی در پی عدم گذشت اولیای دم اجرا شده است/ تکذیب دروغ بزرگ سکته قلبی قبل از اجرای حکم

پسر جوان که پس از دو بار محاکمه از اتهام قتل عمد یک دختر تبرئه شده بود، در سومین جلسه دادگاه با رأی قضات محکوم به قصاص شد.

به گزارش مشرق، رسیدگی به این پرونده از ۴ سال قبل با مجروح شدن دختر جوانی به نام سحر در خیابان  اندرزگو آغاز شد. پس از تماس عابران با اورژانس و انتقال وی به بیمارستان او به خاطر خونریزی شدید فوت کرد.

پلیس در تحقیقات میدانی  راننده ۲۳ ساله یک  خودروی پژو ۲۰۶ را به اتهام قتل این دختر بازداشت کرد و پرونده وی برای محاکمه به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در جلسه دادگاه وکیل اولیای دم از طرف مادر مقتول که ساکن امریکاست، درخواست قصاص کرد.

در ادامه متهم به جایگاه رفت و ضمن رد اتهام قتل عمد گفت: من مقتول را نمی‌شناختم  فکر نمی‌کردم ضربه‌ام می‌تواند باعث مرگش شود.

روز حادثه به همراه دوستم از ورامین به قیطریه رفتیم. در حوالی خیابان اندرزگو برای شام خوردن از خودرو پیاده شدیم چند دقیقه بعد دوستم از من خواست تا سوئیچ خودروام را به او بدهم نیم ساعتی که گذشت، نگران شدم از رستوران بیرون آمدم که دیدم دوستم با یک دختر داخل خودروی من نشسته است. گفتم پیاده شو که دختر گفت  اگر به من پول ندهید، از ماشین پیاده نمی‌شوم. همان موقع برای ترساندنش کارد میوه خوری را از داشبورد برداشتم اما با دختر درگیر شدم و کارد به پایش خورد بعد از خودرو پیاده شد و شروع به داد و فریاد کرد من هم فرار کردم.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و وی را از اتهام قتل عمدی تبرئه و به خاطر قتل شبه عمد به پرداخت دیه محکوم کردند اما با اعتراض اولیای دم حکم از سوی قضات دیوان عالی کشور نقض شد.

با رد حکم، پرونده متهم برای رسیدگی به شعبه دهم -هم‌عرض- فرستاده شد.

در این جلسه نیز متهم بار دیگر اظهاراتش را تکرار کرد و قضات او را به خاطر قتل شبه عمد به پرداخت دیه محکوم کردند اما این بار نیز حکم نقض شد و متهم برای سومین بار پای میز محاکمه رفت.

در سومین جلسه که در شعبه پنجم دادگاه کیفری برگزار شد، قضات با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده متهم را به قصاص محکوم کردند. این حکم برای بررسی به دیوان عالی کشور فرستاده شد.

منبع: روزنامه ایران