شهر خبر

همکار جدید آیت الله جنتی در شورای نگهبان مشخص شد

کدخبر: 451965
غلامرضا ملابیگی با کسب ۱۴۱ رای به عنوان عضو حقوقدان شورای نگهبان انتخاب شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) انتخاب یک نفر به عنوان حقوقدان شورای نگهبان از بین افراد معرفی شده از سوی رئیس قوه قضاییه در دستور کار مجلس قرار گرفت.

حجت الاسلام اژه ای، سیدمحمدهادی راجی و غلامرضا ملابیگی را به عنوان کاندیداهای عضویت در شورای نگهبان به مجلس معرفی کرده بود.

محمدهادی راجی با اشاره به سوابق فعالیت خود گفت: تحصیلاتم را در رشته حقوق، گرایش حقوق عمومی گذرانده و در سال ۹۲ در همین رشته از دانشگاه شهید بهشتی مدرک دکترا گرفتم. از سال ۸۷ با مجلس در قالب دفتر حقوقی مرکز پژوهش ها همکاری داشته از سال ۸۷ با هیئت تطبیق مصوبات مجلس همکاری دارم. از ابتدای دوره یازدهم مجلس با حکم رئیس مجلس عضو هیئت تطبیق مصوبات دولت شدم. از سال ۹۱ با پژوهشکده شورای نگهبان همکاری داشته و دوسال معاون پژوهشی این مرکز بودم. از سال ۹۴ عضو مجمع مشورتی حقوقی پژوهشکده شورای نگهبان بوده و از سال ۹۵ هم عضو هیئت علمی دانشگاه و چهار سال معاونت پژوهشی بودم.

این کاندیدای عضویت در شورای نگهبان با تأکید بر اینکه در جهت ارتقای عملکرد شورای نگهبان و بهبود روابط شورا با مجلس گام برمی دارد، گفت: شورای نگهبان دارای َشأن و منزلت رفیع در نظام سیاسی و حقوقی کشور است که حفظ استقلال آن بسیار مهم بوده تعهد می کنم که در استقلال در نظر را در شورای نگهبان مد نظر قرار دهم.

وی با بیان اینکه در صورت عضویت در شورای نگهبان ارتباط موثر با نمایندگان خواهد داشت، در موضوع انتخابات گفت: همان طور که رهبری فرمود انتخابات حق الناس است و من هم به این موضوع بسیار معتقدم که نباید حقی از کسی ضایع شود.

 غلامرضا ملابیگی کاندیدای دیگر عضویت در شورای نگهبان گفت: متولد استان همدان و دارای دکترای رشته حقوق علوم تجربی قضایی هستم. علاوه بر تجربه عملی، در حوزه علمی و مقالات پژوهشی و تحقیقی هم عنوان های مختلفی داشته و در این حوزه کتاب هایی را تألیف کردم. تجربه قضایی در دیوان عدالت اداری داشته و همین تجربه باعث می شود که اشراف نسبی به موضوعات حقوق عمومی داشته باشم.

وی استفاده از ظرفیت های حقوقی و قضایی کشور را مورد تأکید قرار داد و درباره انتخابات گفت که در راستای سیاست های کلی انتخابات باید حرکت کرد و حاکمیت قانون را مورد توجه قرار داد.

بعد از اتمام ارائه برنامه های دو کاندیدای عضویت در شورای نگهبان کارت های اعلام رأی بین نمایندگان توزیع شد.

ملابیگی با ۱۴۱ رای به عوان عضو حقوقدان شورای نگهبان انتخاب شد و راجی نیز ۹۱ رای را از نمایندگان اخذ کرد.