شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزارت ورزش#بسکتبال

کاظمی‌پور: از تنیس حمایت می‌کنیم/ پرش حرفه‌ای بسکتبال بانوان دور از دسترس نیست


کاظمی‌پور: از تنیس حمایت می‌کنیم/ پرش حرفه‌ای بسکتبال بانوان دور از دسترس نیست

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش گفت: امیدواریم بسکتبال در آینده پرش جدی حرفه‌ای در عرصه بین‌الملل داشته باشد که دور از دسترس نیست.

مریم کاظمی‌پور که در مراسم بدرقه تیم فوتبال بانوان شهرداری سیرجان شرکت کرده بود به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، گفت: فوتبال به عنوان یکی از فرصت‌هایی که حضور بانوان در تمام بخش‌های مدیریتی، مربیگری، داوری و شناسایی استعدادها خیلی موثر بوده و قدم‌های خیلی خوبی برداشته شده است و از آنها حمایت می‌کنیم تا این فعالیت‌ها عمومی‌تر و همگانی‌تر شود. از طرفی زیرساخت‌های این رشته در همه استان‌ها فراهم شود و فضای پیشرفت شان تسهیل شود.

وی درخصوص مشکل نداشتن اسپانسر مشکات الزهرا صفی، ملی‌پوش تنیس کشورمان برای شرکت در مسابقات گرند اسلم، اظهار داشت: در هفته گذشته جلسه تخصصی با مسئولان تنیس کشور برگزار کردیم. رشته تنیس به دلیل داشتن رنکینگ، تعداد مسابقات و سطح و هزینه‌هایی که صرف شرکت در مسابقات می‌شود، شرایط خاصی در مقایسه با رشته‌های دیگر دارد.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: قرار شد سیاست‌گذاری در فدراسیون صورت گیرد و ما هم در موضع حمایتی از این رشته در بحث صدور مجوزهای اعزام و حمایت‌های مالی و سایر حمایت‌ها کمک کنیم.

وی همچنین در بازدید از اردوی تیم ملی بسکتبال بانوان، گفت: بسکتبال قدمت خیلی زیادی در ایران دارد، اما چون در تصویب حجاب اسلامی برای حضور در مسابقات برون مرزی مشکلاتی داشتیم در تائیدیه مجوز حجاب مدت طولانی وقفه ایجاد شد.

کاظمی‌پور تصریح کرد:‌ به بسکتبال به عنوان فرصت نگاه می‌کنیم زیرا زیرساختی که برای این رشته وجود دارد در جهت توسعه ورزش همگانی و قهرمانی است. استعدادهایی را هم در شهرستان‌ها و استان‌ها داریم که شناسایی آنها را در اولویت قرار می‌دهیم.

وی یادآور شد: بسکتبال در طرح المپیاد استعدادهای برتر جایگاه ویژه‌ای دارد و امیدواریم بسکتبال ما در آینده پرش جدی حرفه‌ای در عرصه بین‌الملل داشته باشد که دور از دسترس نیست و به زودی خبرهای خوشی از بسکتبال به جامعه ورزش کشور هدیه داده خواهد شد.

 

انتهای پیام/