شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#معاون وزیر

ریابکوف؛

روسیه نگران ابهامات در سیاست های هسته ای آمریکا است

روسیه نگران ابهامات در سیاست های هسته ای آمریکا است

معاون وزیر خارجه روسیه از ابهامات بیشتر مطرح شده توسط آمریکا در زمینه شرایط منجر به استفاده از سلاح هسته ای، ابزار نگرانی کرد و گفت هدف روسیه بالا بردن آستانه استفاده از سلاح هسته ای است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو نگران این مسئله است که آمریکا در حال ایجاد ابهامات اضافی در مورد شرایطی است که اجازه استفاده از سلاح هسته ای را می دهد.

ریابکوف در همین باره گفت: ما از این واقعیت نگران هستیم که در سال‌های اخیر، طرف آمریکایی عمدا ابهامات بیشتری را در این مورد وارد کرد که در چه شرایطی ممکن است استفاده احتمالی از سلاح‌های هسته‌ای قابل تصور باشد. ما در قبال این مسئله به اطمینان بخشی بیشتری نیاز داریم.

وی ادامه داد: از طرف روسیه، ما اکنون سه سند اساسی جدید داریم که به شما توضیح می دهد که در چه شرایط بسیار بسیار فرضی، استفاده احتمالی از سلاح های هسته ای می توان متصور شد.

معاون وزیر خارجه روسیه افزود: ما مشغول کار در جهت بالا بردن آستانه (استفاده از سلاح) هسته ای هستیم. امیدوارم این مسئله در بررسی وضعیت هسته ای که در ایالات متحده در حال انجام است، منعکس شود.

واشنگتن در حال حاضر در حال بازنگری در سیاست خود در قبال استفاده از سلاح های هسته ای است که از زمان جنگ سرد بدون تغییر باقی مانده است. پیش‌بینی می‌شود مذاکرات در این زمینه تا پایان سال تکمیل شود.