شهر خبر

زنگ خطر برای سعودی‌ها به صدا درآمد!

سخنگوی نیروهای مسلح و کمیته های مردمی یمن گفت: این نیروها منطقه « العمود » را آزاد کردند و در نزدیکی نقطه « الفلج » در ورودی شهر مارب قرار گرفتند.

زنگ خطر برای سعودی‌ها به صدا درآمد!

به گزارش منیبان؛ از رسانه‌های یمن، سرتیپ «یحیی سریع» امروز (سه شنبه) در کنفرانس خبری با تشریح جزئیات نتایج مرحله دوم عملیات «ربیع النصر» (بهار پیروزی)  در استان مأرب اظهار کرد: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانستند شهرستان‌های «الجوبه» و «جبل مراد» در استان مارب به مساحت یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر مربع را از اشغال نیروهای متجاوز آزاد کنند.  

وی تاکید کرد: در مرحله دوم عملیات «ربیع النصر» نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی یمن توانستند تمام شهرستان‌های استان مارب به جز «الوادی» و «مارب» را آزادسازی کنند.  

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت : در این مرحله، نیروهای مسلح ما توانستند از چند مسیر به سمت شهرستان «الجوبه» و «جبل مراد» به پیشروی خود ادامه دادند و در جریان آن نیروهای ما خسارات سنگینی را به مزدوران و عوامل متجاوز خارجی وارد کردند. 

وی افزود: نیروهای مسلح ما به یاری خدا در دوره گذشته موفق شدند که بیشتر مناطق مارب را آزاد و همچنان به وظیفه جهادی خود در قبال مردم و کشور عمل کنند و در مسیر آزادسازی سایر مناطق این استان دریغ نخواهند کرد.  

سرتیپ سریع گفت: به محض آزادسازی و پاکسازی شهرستان‌های «الجوبه» و «جبل مراد» برای برقراری امنیت و آرامش در این مناطق و بازگردان زندگی مردم به روال عادی ، مقامات محلی و دستگاه‌های امنیتی وظایف خود را آغاز کرده‌اند و بخشنامه‌های صادره از سوی دستگاههای ذیصلاح به سرعت در مناطق آزاد شده به اجرا در آمده است. 

وی با اشاره به این‌که مرحله دوم عملیات «ربیع النصر» منجر به کشته یا زخمی شدن صدها نفر از مزدوران متجاوز شد، افزود: در این مرحله بیش از ۲۰۰ مزدور کشته و بیش از ۵۵۰ تن دیگر از آن‌ها زخمی شدند. 

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین افزود: در این مرحله، مقادیر زیادی سلاح متوسط ​​و سبک نیز به غنیمت گرفته شد. 

وی با اشاره به اینکه در مرحله دوم این عملیات یگان موشکی ۴۷ عملیات را برای هدف قرار دادن دشمن انجام داد، افزود: در ۳۱ عملیات موشکی پایگاههای دشمن در مناطق اشغالی داخل یمن و در ۱۶ عملیات نیز با عمق خاک عربستان سعودی هدف قرار گرفت. 

سرتیپ سریع با اشاره به اینکه در این مرحله از عملیات ربیع النصر، یگان پهپادی نیروهای مسلح یمن ۱۴۱ عملیات را انجام داد، اظهار داشت  که ۱۲۸ عملیات با هدف قرار دادن دشمن در مناطق اشغال شده  و ۱۳ عملیات نیز با هدف قرار دادن دشمن در عمق خاک عربستان انجام شد. 

وی با تاکید بر اینکه عملیات یگان موشکی و همچنین یگان پهپادی،  تجمعات و قرارگاه‌های دشمن در مناطق اشغالی و همچنین تاسیسات و پایگاه‌های نظامی متعلق به عربستان سعودی را هدف قرار داد، تصریح کرد: برخی از این عملیات‌ها اعلام نشده است.  

وی با اشاره به اینکه در جریان این مرحله از عملیات، هواپیماهای دشمن متجاوز شدیدترین حملات هوایی را انجام دادند، افزود: اما این حملات مانع پیشروی مجاهدین نشد.  

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تعداد حملات هوایی متجاوزان را ۱۵۹ مورد اعلام کرد و افزود: بیشتر این حملات شهرستان‌های الجوبه و بخش‌هایی از رحبه و حریب را هدف قرار داد و پدافند هوایی ما موفق شد به ۸۶ مورد عملیات هوایی پاسخ دهد. 

نبرد آزادسازی استان مهم مأرب در شمال شرق استان «صنعاء» پایتخت یمن، از سال گذشته آغاز شده و اکنون اغلب مناطق آن تحت کنترل نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این کشور درآمده است.  

مارب که کانون اصلی درگیری‌های زمینی بین نیروهای یمنی و شبه نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی است، به دلیل منابع انرژی فراوان و نقش آن در تامین انرژی مناطق مختلف یمن از اهمیت راهبردی برخوردار است.  

اهمیت مأرب تا آنجایی است که تسلط کامل آن به منزله آزادسازی هر وجب از خاک یمن و خنثی‌سازی همه نقشه‌ها و قطع دست آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی است.  

عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.  

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

وبگردی