به گزارش برنا، میلاد عرفان‌پور مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری طی پیامی در گذشت هنرمند موسیقی وحید حیاتی را به جامعه هنری ایران و خانوده محترمشان تسلیت گفت.

متن پیام مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری به شرح زیر است؛

«انالله و انا الیه راجعون

نام آشنای وحید حیاتی و چهره‌ی خندان و به یادماندنی او از خاطره‌ی اهالی هنر به‌خصوص دلبستگان به موسیقی ایرانی و موسیقی نواحی نخواهد رفت. کلمه مرگ برای او که مرد دل‌زنده‌ی موسیقی بود کلمه‌ای غریب و باورناپذیر است اما چه کنیم که این کلمه حق است و گریزناپذیر. حیاتی در کنار عزیزانی دیگر در حوزه هنری بیش از ۲۵ سال، در عرصه آموزش، کارشناسی و مدیریت برای حیات موسیقی اصیل کوشید و ثمره این کوشش برگزاری رویدادهای کم نظیر و شاخصی بود که تاهنوز، حافظه‌ی هنرمندان و علاقه مندان به هنر را می‌نوازد. ان‌شاءالله این مرد خوش مرام و خوش خلق موسیقی با مولایش امیرالمومنین(ع) که سال‌ها نام او را برلب داشت محشور شود و در سایه غفران الهی، غرق آرامش باشد.

میلاد عرفان پور مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری»

این هنرمند بر اثر سکته مغزی و در سن پنجاه یک سالگی از دنیا رفت.

وحید حیاتی از سال ۷۰ به فراگیری نوازندگی دف وتنبک نزد حسن آزاده فر پرداخت و سپس نزد مهرداد کریم‌خاوری در زمینه نوازندگی دف، فردین کریم‌خاوری و بابک مدرسی نوازندگی سه تار و محمد محرابی کلارینت به کسب تجربه پرداخت.

علاوه بر این، تئوری موسیقی را نیز نزد علی منتظری و امیر اسلامی فرا گرفته است. او علاوه بر تدریس کلارینت وسازهای کوبه‌ای به تدریس دف وتنبک در فرهنگسرای خاوران، حوزه هنری مرکز و شهر ری و همچنین آموزشگاه‌های موسیقی ستارگان و نفیر پرداخته است.

حیاتی داوری جشنواره‌های متعددی را نیز در سوابق خود دارد و از سال ۷۷ درمرکز موسیقی حوزه هنری حضور داشت.

مراسم تشییع آن مرحوم ساعت ۹٫۳۰ صبح روز سه شنبه ۱۱ آبان ماه در حوزه هنری برگزار می شود.