به گزارش برنا، مریم کاظمی پور سرپرست معاونت توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در ارتباط با برنامه ایراندخت درباره فوتبال بانوان اظهار داشت: رشته فوتبال به عنوان یکی از فرصت هایی که حضور بانوان در آن خیلی موثر بوده، در تمام بخش های مدیریتی، مربیگری، داوری و شناسایی استعدادهایی که در این زمینه معرفی شدند، اقدامات بسیار خوبی برداشته است. به جهت عمومی و همگانی‌تر شدن این رشته حمایت‌هایی را انجام می‌دهیم. امیدوارم این حمایت‌ها منجر به فراهم شدن زیرساخت های همگانی شدن این رشته در همه استان‌ها شود تا دختران‌ بتوانند در یک تیمی که رویکرد اجتماعی آن بسیار حایز اهمیت است، دیده شده و فضای پیشرفت آنان تسریع شود.

کاظمی پور از حمایت‌های مالی وزارت ورزش برای مشکات الزهرا صفی نخستین ورزشکار ایرانی راه یافته به گرنداسم عنوان کرد: هفته گذشته جلساتی را با مسئولین فدراسیون تنیس کشور داشتیم. رویکرد این رشته در سطح دنیا از لحاظ مسابقات رنکینگ، هم به لحاظ تعداد، سطح و هزینه های مسابقات یک شرایط خاصی را نسبت به سایر رشته‌ها دنبال می‌کند. مبنا بر این شد که یک سیاست گذاری را در فدراسیون انجام دهیم.

سرپرست معاونت توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: ما هم در موضع حمایتی خود در وزارت ورزش و در موضوع صدور مجوزهای اعزام و هم حمایت های خاص دیگری که قسمت مالی آن بخشی از این رویکرد است، کمک خواهیم کرد. این‌ رشته رویکرد خانوادگی دارد و می‌تواند خیلی از هنجارهای فرهنگی و اجتماعی ما را در حوزه ورزش، عمومی کند. ما به آن اعتقاد داشته و باید از آن حمایت کنیم.