شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#رئیس جمهور

معاون پارلمانی رئیس جمهور: جایگاه آمریکا افول کرده است

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه امروز ما با قدرت در مقابل آمریکا ایستاده‌ایم گفت: امروز مردم دنیا باور کردند که می‌توانند در مقابل آمریکا بایستند و ان‌شاءالله در نهایت ما به سمت و سویی خواهیم رفت قدرت استکباری به طور کامل رو به افول برود.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی دولت، سید محمد حسینی در دومین همایش بین‌المللی افول آمریکا با اشاره به نزدیک شدن به روز ملی استکبارستیزی و بحث افول آمریکا گفت: امروز ما با قدرت در مقابل آمریکا ایستاده ایم و هر جا لازم بوده پاسخ کوبنده به آن‌ها دادیم. امروز مردم دنیا باور کردند که می‌توانند در مقابل آمریکا بایستند و ان‌شاءالله در نهایت ما به سمت و سویی خواهیم رفت قدرت استکباری به طور کامل رو به افول برود.

معاون رئیس جمهور گفت: شاید برخی‌ها احساس کنند که سخنانی که ما در باره افول آمریکا مطرح می‌کنیم شعاری بیش نیست، در صورتیکه اندیشمندان غربی سالهاست در این باره بحث می‌کنند و خود آمریکایی‌ها هم بار‌ها به این موضوع اذعان کرده‌اند.

وی افزود: وقتی به تاریخ نگاه می‌کنیم می‌بینیم برخی از امپراتوری‌ها و قدرت‌های بزرگ بودند که بعد از یک مدتی رو به افول رفتند. یا اینکه وقتی امام به گورباچف نامه نوشتند شاید آن زمان کسی بحث فروپاشی شوروی را باور نمی‌کرد، اما در نهایت دیدیم که پیش بینی امام درست بود. الان هم شاید یک عده چنین تصور کنند آمریکا قدرت برتر است و هر کاری بخواهد انجام می‌شود، ولی این گونه نیست و شواهد و قرائن بسیاری هم درباره افول آمریکا وجود دارد.

حسینی با اشاره به دوران ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا، تصریح کرد: در دوره ترامپ بیشتر به مسئله افول آمریکا پرداخته شد و خیلی‌ها هم به این مسئله اعتراف کردند و به تعبیر مقام معظم رهبری آن دستکش مخملی و نقاب کنار رفت و چهره واقعی آمریکا مشخص شد و اتفاقاتی که در داخل آمریکا رخ داد موقعیت آمریکا را در میان افکار عمومی زیر سوال برد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اضافه کرد: وقتی ترامپ می‌خواست روی کار بیاید به نوعی اعتراف کرد که قدرت آمریکا رو به کاهش است، چون شعاری که مطرح کرد این بود که می‌خواهد مجدداً آمریکا را با عظمت کند. در نخستین سند راهبرد امنیت آمریکا هم که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد به نوعی افول آمریکا به رسمیت شناخته شد، چون محور برنامه‌های آن‌ها تلاش برای جلوگیری و تاخیر انداختن این فول بود.

وی درباره شواهد افول آمریکا هم تاکید کرد: یکی از این شواهد بحث اقتصاد آمریکاست و همه دارند اعتراف می‌کنند که قدرت‌های جدید مثل چین در حال شکل گیری است که احتمالاً قدرت اول اقتصادی دنیا را در دست خواهد گرفت و این واقعیتی است که در حال رخ دادن است.

حسینی تصریح کرد: در کنار قدرت اقتصادی، قدرت نرم هم موضوع مهمی است، بالاخره قدرت نرم یک نقش بسیار تعیین کننده دارد و ضامن هژمون می‌تواند باشد. ما بحث افول جایگاه آمریکا در نزد افکار عمومی دنیا را شاهد هستیم و خود این یعنی افت قدرت نرم و دیگر رسانه هایشان نمی‌توانند چهره آمریکا را بزک کنند.

وی افزود: نتایج نظرسنجی‌های معتبر دنیا نشان می‌دهد جایگاهی که آمریکا در گذشته داشته افت کرده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه نظام ناعادلانه‌ای که در آمریکا وجود دارد نمی‌تواند دوام داشته باشد، اظهار داشت: در دهه‌های گذشته وقتی آمریکا کوچکترین تهدیدی را انجام می‌داد خیلی از کشور‌ها تسلیم می‌شدند، اما وقتی دانشجویان و مردم سفارت این کشور که تبدیل به لانه جاسوسی شده بود را تسخیر کردند هیمنه آمریکا در دنیا فرو ریخت.

حسینی با اشاره به شکست آمریکا در جنگ‌های نیابتی گفت: اصل مقاومت برگرفته از جمهوری اسلامی است، مبارزه، ایستادگی، جهاد، شهادت و... این‌ها برگرفته از انقلاب اسلامی است و باعث شده آمریکا این شکست‌ها را در افغانستان، سوریه، لبنان و ... متحمل شود.

وی گفت: قبل از انقلاب ایران کاملا وابسته به آمریکا بود و آمریکایی‌ها هرکاری می‌خواستند در ایران انجام می‌دادند، اما امروز ما با قدرت در مقابل آمریکا ایستاده‌ایم و هر جا لازم بوده پاسخ کوبنده به آن‌ها دادیم. امروز مردم دنیا باور کردند که می‌توانند در مقابل آمریکا بایستند و ان‌شاءالله در نهایت ما به سمت و سویی خواهیم رفت که قدرت استکباری به طور کامل رو به افول برود.

 

 

انتهای پیام/