شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#اندونزی#روابط ایران#مجلس#دولت

زاهدی:

محدودیتی برای توسعه روابط ایران و اندونزی وجود ندارد

محدودیتی برای توسعه روابط ایران و اندونزی وجود ندارد

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و اندوزی در مجلس با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای توسعه روابط ۲ کشور وجود ندارد، گفت: توسعه روابط اقتصادی با همه کشورها از اولویت‌های دولت جدید ایران است.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست مجازی روسای گروه‌های دوستی پارلمانی ایران و اندونزی صبح امروز (سه شنبه) با مشارکت محمد مهدی زاهدی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اندونزی و «نیهایتول وافیروه» رئیس گروه دوستی پارلمانی اندونزی و ایران برگزار شد.

زاهدی در ابتدای این نشست با اشاره به روابط فعال مجالس ایران و اندونزی از جمله رفت‌وآمدهای رؤسا و نمایندگان مجالس دو کشور گفت: از تقویت روابط دوجانبه پارلمانی در سطوح مختلف استقبال می کنیم.

وی اظهار داشت: معتقدیم باید از ظرفیت پارلمان‌ها به‌ویژه گروه‌های دوستی برای ارتقاء و پیشبرد همکاری ها بخصوص روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور بیشتر استفاده شود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اندونزی تاکید کرد: با توجه به نقش و جایگاه مجالس دو کشور می‌توانیم رایزنی‌های سازنده‌ای در عرصه های منطقه‌ای و بین‌المللی در راستای حل و فصل موضوعات مربوط به جهان اسلام و چالش‌های موجود داشته باشیم.

زاهدی حجم روابط تجاری و اقتصادی ایران و اندونزی را با ظرفیت‌های موجود نامتناسب خواند و تصریح کرد: توسعه روابط اقتصادی با همه کشورها از اولویت‌های دولت جدید ایران است.

وی تاکید کرد: امیدواریم با برگزاری هر چه سریع‌تر نشست کمیسیون مشترک اقتصادی به عنوان چهارچوبی جهت توسعه روابط اقتصادی، شاهد جهشی قابل توجه در سطح مبادلات فیمابین باشیم.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و اندونزی خاطرنشان کرد: هیچ محدودیتی برای توسعه روابط دو کشور دوست و مسلمان وجود ندارد. از تحکیم روابط دو کشور در زمینه های مختلف مانند صنایع، کشاورزی و انرژی استقبال می کنیم. گروه دوستی پارلمانی ایران و اندونزی در مجلس شورای اسلامی نیز آمادگی تسهیل مناسبات فیمابین را دارد.

زاهدی از گروه دوستی پارلمانی اندونزی و ایران دعوت کرد که سفری به تهران داشته باشند تا نمایندگان دو پارلمان گفتگوهای فی‌مابین را برای توسعه و تقویت مناسبات دوستانه دو کشور تداوم بخشند.

همچنین «نیهایتول وافیروه» رئیس گروه دوستی پارلمانی اندونزی و ایران نیز در ابتدای این نشست، گفت: نمایندگان پارلمان اندونزی اعتقاد راسخ به پیشبرد روابط پارلمانی با ایران دارند از این رو از تداوم و ارتقاء سطح گفتگوهای میان اعضای گروه های دوستی پارلمانی دو طرف استقبال می کنیم.

وی افزود: دو کشور دارای اشتراکات دینی فراوانی هستند. زمینه های خوبی برای تقویت همکاری ها وجود دارد که باید از آنها به نفع مردم اندونزی و ایران استفاده کنیم. فناوری های نوین، کشاوزی، تبادل استاد و دانشجو از مهمترین حوزه های علاقمندی طرف اندونزیایی است.

«نیهایتول وافیروه» اظهار کرد: با توجه به پیشرفت های قابل توجه ایران در زمینه ساخت واکسن و مبارزه با کرونا، در اندونزی علاقه زیادی به تقویت روابط در زمینه بهداشت و سلامت داریم و خواهان گشترش همکاری های فی‌مابین در این زمینه هستیم.

ریس گروه دوستی پارلمانی اندونزی و ایران ضمن تقدیر و تشکر از دعوت رئیس گروه دوستی پارلمانی کشورمان، ابراز امیدواری کرد که در ابتدای سال جدید میلادی گروه دوستی پارلمانی اندونزی و ایران سفری به تهران داشته باشد.