به گزارش برنا،  سال تحصیلی جدید عراق متفاوت از سنوات گذشته آغاز شده از جمله اینکه تعطیلی روز شنبه، امسال حذف شده و به دلیل خطر همه گیری کرونا، دانش آموزان به صورت حضوری و آنلاین، تحصیلات خود را ادامه خواهند داد.

وزارت آموزش و پرورش عراق در بیانیه ای رسمی اعلام کرده که تعطیلی روز شنبه، حذف شده و چهار روز در هفته، تدریس به صورت حضوری در سرکلاس و دو روز نیز از راه دور(آنلاین) خواهد بود.

وزارت آموزش و پرورش عراق بر ضرورت مراعات پروتکل های بهداشتی از جمله پوشیدن ماسک در ایام حضوری کلاس درس، تاکید و در برخی مقاطع تحصیلی از جمله دبیرستان، شرط واکسن را نیز اجباری کرده است.

این وزارتخانه اعلام کرده که امسال ۱۱ میلیون دانش آموز پسر و دختر در سر کلاس های درس حضور پیدا کرده اند.

در همین راستا «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق نیز به نشانه اعلام سال جدید تحصیلی با حضور در یکی از مدارس بغداد، روز گذشته (دوشنبه) زنگ شروع مدارس را به صدا در آورد.

وزارت بهداشت عراق نیز میزان مبتلایان به کرونا را در آغاز سال جدید تحصیلی را بیش از یک هزار و ۱۵۰ نفر و مرگ ناشی از آن را ۲۶ طی یک روز مورد اعلام کرده است.

وزیر آموزش و پرورش عراق نیز در بیانیه ای به مناسبت سال جدید تحصیلی این کشور گفته است که روند آموزشی با تلاش معلمان و مدرسان و ناظران و همه فعالان در بخش آموزش، متوقف نخواهد شد و این روند ادامه خواهد یافت.

«حمید الدلیمی» خاطر نشان کرده که روند تدریس آنلاین نیز برای تضمین روند آموزشی همچنان ادامه می یابد.