شهرخبر

مخبر: کاغذ مورد نیاز نشر و مطبوعات تامین می شود

مخبر: کاغذ مورد نیاز نشر و مطبوعات تامین می شود

معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر اینکه دولت به دنبال خودکفایی در تولید کاغذ در کشور است، گفت: تلاش جدی دولت تامین نیاز فعلی مطبوعات و نشر و چاپ و رفع موانع پیش روی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی کاغذ است.

محمد مخبر صبح سه‌شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مربوط به خودکفایی تولید کاغذ در کشور و تامین کاغذ مطبوعات و نشر، با تاکید بر اینکه دولت به دنبال خودکفایی در تولید کاغذ در کشور است، گفت: تلاش جدی دولت این است که با تامین نیاز فعلی مطبوعات و نشر و چاپ، موانع پیش روی کارخانه ها و واحدهای تولیدی کاغذ را نیز برطرف کند تا با اتکا به توان داخلی، به سمت خودکفایی در تامین کاغذ حرکت کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونین امور مطبوعاتی و امور فرهنگی این وزارتخانه هم در این جلسه گزارش‌هایی از میزان تخصیص ارز و واردات کاغذ طی سه سال اخیر ارائه کردند و در توضیح مشکلات و نیازهای مطبوعات و نشر و چاپ کشور و نیز مسائل فراروی کارخانه‌های تولید کننده کاغذ پرداختند.

در این جلسه که سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت هم حضور داشت، ‌ راهکارهای تامین ارز برای رفع نیاز فعلی مطبوعات به کاغذ و نیز ملزومات فعال‌سازی ظرفیت کارخانه‌های تولید کاغذ مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد در اسرع وقت نیازها و موانع پیش روی کارخانه‌های تولید کننده کاغذ احصاء و تصمیمات لازم برای حل این مسائل اتخاذ شود.

در این نشست همچنین پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد کاغذ موردنیاز برای رفع نیاز فعلی مطبوعات بسرعت تامین شده و مشکلات پیش روی کارخانه های تولید کننده کاغذ حل و فصل شود به گونه ای که کشور ظرف مدتی معین به خودکفایی کاغذ برسد.