شهر خبر

آیت‌الله حسینی‌بوشهری: متأسفانه اقدامات شایسته درباره عفاف و حجاب و مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی صورت نگرفته است

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: دو آسیب در مسائل مربوط به امور زنان و خانواده وجود دارد. اول تبلیغات و هجمه دشمنان و دوم کم‌کاری دستگاه‌های ذی‌ربط؛ با تمام اقداماتی که در این زمینه شده است متأسفانه اقدامات بایسته و شایسته در حیطه عفاف و حجاب و مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی صورت نگرفته است و با توجه به گستردگی تبلیغات دشمنان، لزوم فعالیت در این عرصه بیش از پیش واضح می‌شود.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری صبح امروز، در دیدار با انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، ضمن اشاره به اهمیت مسئله زنان و خانواده، این موضوع را یک مسئله مهم توصیف کرد و افزود: جا دارد دست‌اندرکاران تمام شبانه روز خود را در راه ایفای این مسئولیت صرف کنند؛ چراکه متأسفانه مدت‌هاست فرهنگ بی‌رحم دنیای غرب، مباحث خانواده و زن را تحت شعاع قرار داده و دشمنان هزینه‌های هنگفتی انجام داده‌اند و متأسفانه تا حدودی نیز موفق بوده‌اند.

وی ادامه داد: دو آسیب در مسائل مربوط به امور زنان و خانواده وجود دارد. اول تبلیغات و هجمه دشمنان و دوم کم‌کاری دستگاه‌های ذی‌ربط؛ با تمام اقداماتی که در این زمینه شده است متأسفانه اقدامات بایسته و شایسته در حیطه عفاف و حجاب و مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی صورت نگرفته است و با توجه به گستردگی تبلیغات دشمنان، لزوم فعالیت در این عرصه بیش از پیش واضح می‌شود.

امام جمعه قم جایگاه زن در اسلام را یک جایگاه ویژه ارزیابی کرد و ضمن اشاره به تغییر این جایگاه، قبل و بعد از بعثت، افزود: جایگاه زن، بعد از آمدن پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلم)، ۱۸۰ درجه تغییر کرد و نحوه برخورد و رفتار پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلم) با دختر بزرگوارشان حضرت فاطمه (سلام‌الله‌علیها)، به جهانیان نشان داد که زن در دیدگاه اسلام چه منزلت و جایگاهی دارد.

وی در ادامه حوادث دوران پهلوی و اقدامات آن‌ها در مقابله با حجاب و مقابله بانوان متدین با این حرکت را مورد توجه قرارداد و ضمن اشاره به محوریت زن در تربیت یک جامعه، خاطر نشان کرد: زن کانون تربیت فرزندان و در نتیجه کانون تربیت یک کشور است. اما متأسفانه توطئه‌ای در کار است که سمت و سوی جامعه به جایی کشیده شود که خانه دیگر کانون مهر و محبت نباشد و فرزندان به اندازه کافی از محبت، این گوهر ارزشمند، بهره‌مند نگردند و به ناچار آن را در جایی خارج از خانه و خانواده دنبال کنند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ضمن اشاره به لزوم توجه به ظرفیت جامعه در قانون گذاری و اقدامات مربوط به عرصه زن و خانواده تصریح کرد: شرائط زمان و زمانه باید لحاظ شود تا گروه هدف احساس خیرخواهی کند و نه احساس تقابل. همانگونه که اسلام احکام خود را تدریجاً در جامعه مطرح کرد و مردم را رفته رفته با دین الهی آشنا نمود.

وی ضمن اشاره به کلام مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر لزوم تبیین، روشنگری و تبیین را در تمامی عرصه‌ها کارساز دانست و افزود: رفته رفته فضا را در دست بگیرید و فعالیت خود را با نقد فرهنگ غرب و بیان جایگاه زن در اسلام رونق ببخشید.

آیت‌الله حسینی بوشهری، در پایان ضمن اشاره به دو مسئله سقط جنین و کاهش جمعیت خاطر نشان کرد: امروز جاهلیت مدرن با بهانه مشکلات اقتصادی، به سقط جنین و جلوگیری از فرزند آوری روی آورده است و این توجه مسئولین در حل مشکلات اقتصادی را می‌طلبد تا اینگونه بهانه‌ها از بین برود. نیروی انسانی سرآمد قدرت هر کشوری است و مسئولین باید کمک کنند تا با حل مشکلات و موانع، کانون خانواده‌ها گرم نگاه داشته شود تا زن به خاطر مشکلات اقتصادی مجبور به کار تمام وقت نباشد یا احساس نکند که اگر در خانه ماند و به تربیت فرزندان مشغول شد، کسر شأن است.

شایان ذکر است، در ابتدای جلسه، انیسه خزعلی، معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، به برخی مشکلات زنان در جامعه اشاره کرد و ضمن اشاره به لزوم بازنگری در برخی قوانین خاطر نشان کرد: باید فرزندان خود را به زبان روز تغذیه کنیم و تنها اینگونه می‌توانیم به سمت تمدن بزرگ اسلامی حرکت کنیم و در تحقق گام دوم انقلاب گام بر داریم.

 

 

انتهای پیام/