شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قاچاق کالا#قاچاق کالا و ارز#خودرو

توقیف ۱۰۴۷ دستگاه وانت و "شوتی" حامل کالای قاچاق در یک ماه اخیر


توقیف 1047 دستگاه وانت و "شوتی" حامل کالای قاچاق در یک ماه اخیر

رئیس پلیس امنیت اقتصادی با اشاره به توقیف یک هزار و ۴۷ دستگاه خودرو وانت و سواری شوتی حامل کالای قاچاق در یک ماه اخیر گفت: در این مدت ۶ هزار و ۱۲۹ متهم درباره قاچاق کالا و ارز بازداشت شدند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار محمدرضا مقیمی با اشاره به مقابله مداوم پلیس با قاچاق کالا و ارز، اظهار کرد: در راستای کمک به تولید داخلی و جهش تولید، مقابله و مبارزه با قاچاق کالا و ارز به صورت مستمر از طریق بررسی اسنادی کالا (مبدأ و مقصد)، اجرای طرحها، بازرسی‌های دوره‌ای و متناوب از نشانگاه‌های اقتصادی، ایست و بازرسی‌های جاده‌ای توسط رده‌های عملیاتی پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سراسر کشور در دستور کار قرار دارد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی افزود: با اقدامات تخصصی اطلاعاتی و تلاشهای شبانه‌روزی کارآگاهان پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، انواع کالای قاچاق از جمله تلفن‌همراه و لوازم جانبی آن، تبلت و لپ‌تاپ، انواع لوازم خانگی، دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر)، مقادیر قابل توجهی کالای ممنوعه، لوازم یدکی و لاستیک، لوازم آرایشی، پوشاک، تجهیزات مخابراتی به همراه انواع فرآورده‌های نفتی در ماه گذشته کشف و یک هزار و 47 دستگاه خودرو وانت و سواری شوتی حامل کالای قاچاق توقیف و روانه پارکینگ شدند.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه را 13 هزار میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، تصریح کرد: در این رابطه 6 هزار و 129 متهم دستگیر و پس از تشکیل و تکمیل پرونده برای طی مراحل قانونی به مراجع قضائی و کالاهای مکشوفه به مراجع ذی‌ربط تحویل شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز "مدظله العالی"، گفت: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز کماکان برخورد قاطعانه با دانه‌درشتها در دستور کار این پلیس قرار دارد.

مقیمی از هموطنان خواست که در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا و ارز موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

انتهای پیام/