شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#برجام#جدید#چین

پشتیبانی جدید چین از برجام اعلام شد!+جزییات

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که کشورش قاطعانه از هر گونه تلاش برای پیشبرد روند بازگشت هر چه زودتر برجام به مدار عادی پشتیبانی می‌کند.

پشتیبانی جدید چین از برجام اعلام شد!+جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از "سی جی تی ان"، «وانگ وِن بین» امروز در یک نشست خبری در پکن افزود: اجرای موثر برجام تنها راه صحیح برای حل مساله هسته‌ای ایران است و چین قاطعانه از تلاش‌های برای پیشبرد بازگشت هر چه زودتر برجام به مدار عادی پشتیبانی می‌کند.

او گفت: آمریکا به عنوان عامل بحران کنونی در مساله هسته‌ای ایران، باید به طور کامل سیاست  اشتباه «اعمال فشار حداکثری» بر ایران را اصلاح کند و همچنین تهران نیز باید بر همین اساس اجرای برجام را احیا کند دیگر طرف‌ها نیز باید در این راستا نقش سازنده داشته باشند.

این مقام چینی ادامه داد: شش دور مذاکره درباره احیا برجام در نیمه اول سال جاری به پیشرفت‌های مهم دست یافت. همه طرف‌ها باید هر چه زودتر مذاکرات را از سر بگیرند و راه ‌حل‌های عملی و منعطف برای حل اختلافات باقی مانده پیدا کنند تا پیشرفت‌های جدید محقق شود.

وانگ ادامه داد که چین ضمن حفظ هماهنگی و مشورت نزدیک با دیگر طرف‌ها، حضوری سازنده در مذاکرات خواهد داشت و در عین حال قاطعانه از منافع مشروع خود دفاع خواهد کرد.

وبگردی