شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا

لغو پرواز شرکت هواپیمای آمریکایی برای چهارمین روز متوالی

امریکن ایرلاینز

لغو بیش از ۲۰۰۰ پرواز یک شرکت معروف هواپیمایی در آمریکا برای چهارمین روز متوالی باعث سرگردانی مسافران شده است.

به گزارش مشرق، شرکت هواپیمایی «امریکن ایرلاینز» روز دوشنبه بیش از ۳۵۰ پرواز را لغو کرد تا چهارمین روز اخلال در پرواز به دلیل کمبود نیروی کار را تجربه کند.

پایگاه «فلایت‌اور» که فعالیت شرکت‌های هواپیمایی را رصد می‌کند گزارش داده امریکن ایرلاینز روز یکشنبه هم بیش از یک سوم برنامه‌های پروازی خود که بالغ بر ۱۰۰۰ پرواز را شامل می‌شد لغو کرده بود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس یکشنبه گزارش داده بود لغو نزدیک به دو سوم از موارد پروازهای انجام‌نشده در روز یکشنبه به دلیل عدم حضور مهمانداران بوده است. یک سوم باقی لغوها به دلیل کمبود خلبان بوده است.

پایگاه خبری نیوزویک نوشته بسیاری از مهمانداران هواپیما گفته‌اند سقف ساعات کاری مجاز آنها در ماه اکتبر به دلیل فرا رسیدن روزهای پایانی ماه پر شده بود. به همین دلیل بسیاری از پروازها بدون خدمه پرواز مانده بودند.

شرکت امریکن‌ایرلاینز در زمان اوج گرفتن شیوع کرونا همانند بسیاری از دیگر شرکت‌های هواپیمایی از کارکنانش خواسته بود کارشان را ترک کرده و از مزایای بیکاری به دلیل کرونا استفاده کنند. اما در سال جاری میلادی، شرکت‌های خدمات هوایی کارشان را سریعتر از حدانتظار آغاز کردند و به همین دلیل شرکت‌های هواپیمایی با کمبود نیروی کار مواجه شدند.

  وبگاه شبکه خبری ان‌بی‌سی به سرگرانی مسافران در نتیجه لغو پراوزهای این شرکت اشاره کرده و تصریح کرده امریکن از جمعه تا کنون بیش از ۲۰۰۰ پرواز را لغو کرد.

این پایگاه خبری نوشته شرکت امریکن ایرلاینز تا ساعت ۱۳:۳۰ به وقت محلی در روز دوشنبه ۳۷۶ پرواز که معادل ۱۳ درصد از پروازهای این شرکت در این روز بوده را لعو کرده است. ۳۷۵ پرواز دیگر هم به تأخیر افتاده‌اند.

یک مسافر به این شبکه گفت: «به ما می‌گویند یک پرواز دیگر انتخاب کنید در حالی هیچ پرواز دیگری ندارند. من باید دوشنبه سر کار باشم. یک بچه ۹ ساله در خانه دارم.»

شرکت امریکن‌ایرلاینز در بیانیه‌ای کمبود نیروی کار و مسائل جوی را دلیل لغو پروازها اعلام کرده است.

ماه پیش هم گزارش شد شرکت هواپیمایی «ساوث وست ایرلاینز» بیش از ۲ هزار پرواز را لغو کرده و برنامه‌های سفر ده‌ها هزار مسافر را با مشکل روبرو کرده است. این شرکت در نتیجه لغو این پروازها ۷۵ میلیون دلار زیان کرد.

این شرکت هواپیمایی مشکلات ترافیک پرواز، کمبود نیرو و مسائل جوی را عامل لغو پروازها دانسته بود. ساوث وست روز ۲۰ مهر به سی‌ان‌ان گفت به دلیل کاهش نیروها در جریان پاندمی کرونا بازگرداندن پروازها به حالت عادی دشوارتر خواهد بود و نیازمند زمان بیشتری است.

با وجود این، «سازمان هوانوردی فدرال» آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده بود هیچ پروازی به دلیل مسائل مربوط به ترافیک پرواز لغو نشده است. در بیانیه این سازمان آمده بود: «تأخیرها و لغو پروازها برای چند ساعت در عصر جمعه به دلیل شرایط نامساعد جوی، تمرین‌های نظامی و کمبود نیروی کار اتفاق افتاد.»

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته بود این اقدام ساوث‌وست برای سومین روز متولی باعث سرگردانی و عصبانیت هزاران مسافر شده است. «برایان گش»، یکی از این مسافران به آسوشیتدپرس می‌گوید: «مشکل من این است که هیچ توضیحی که باورپذیر یا منطقی باشد به ما داده نشد.»

گش می‌گوید تردید دارد مسائل جوی و ترافیک هوایی عامل اصلی این مشکلات باشد. او می‌گوید بی‌برنامگی این شرکت موجب شده یک روز کاری‌اش را از دست بدهد.

منبع: فارس