شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آلمان#قیمت#انرژی#افزایش قیمت#جلوگیری

هشدار حزب چپ آلمان درباره یخ زدن شهروندان فقیر در زمستان به دلیل افزایش قیمت انرژی


هشدار حزب چپ آلمان درباره یخ زدن شهروندان فقیر در زمستان به دلیل افزایش قیمت انرژی

رئیس حزب چپ آلمان با توجه به افزایش روزافزون قیمت انرژی اعلام کرده که برای جلوگیری از یخ زدن شهروندان در زمستان باید از خانواده‌های فقیرتر حمایت شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت" آلمان، حزب چپ آلمان با توجه به افزایش قیمت انرژی از جمله برای مصرف کننده ها پرداخت حدود 200 یورو برای افراد فقیرتر را توصیه کرده است.

"سوزان هنینگ ولسو"، رئیس حزب چپ آلمان بعد از مشورت با رهبری حزب گفت: اگر می خواهیم مردم در زمستان در این شرایط یخ نزنند باید واکنش نشان دهیم.

حزب چپ آلمان درخواست کرده که باید تا اول دسامبر به حدود 13 میلیون نفر شهروند در معرض خطر فقر کمک مالی 200 یورویی پرداخت شود.

در یک یادداشت این حزب که روز دوشنبه با درخواست هایی برای اقدامات سریع ارائه شد آمده است که این پرداخت های سریع باید به عنوان یک بسته محرک اقتصادی عمل کند تا از کیفیت زندگی مردم اطمینان حاصل شده و از سختی ها جلوگیری شود.

همچنین در این یاداشت حزب چپ خواستار اقدامات دیگر از جمله افزایش فوری کمک های موسوم به هاتز چهارو در نظر گرفتن هزینه های گرمایش و برق برای مزایای مسکن، ممنوعیت قطع برق و گاز برای خانوارهای خصوصی و برخی اقدامات دیگر شده است.

اروپایی‌ها در پی بروز بحران انرژی خود را برای زمستانی طولانی، سرد و پرهزینه آماده می‌کنند.

 پیش‌بینی‌های هواشناسی از وقوع زمستانی بسیار سرد و طولانی در نیمکره شمالی حکایت دارد؛ برخلاف سال 2020 که ساکنان نیمه شمالی کره زمین، زمستانی با سرمای کمتر و کوتاه را سپری کردند.

همزمان تولید گاز اروپا روندی کاهنده پیدا کرده است. چندین میدان گازی موجود در دریای شمال در حال خشک شدن هستند و ذخایر خرونینگن در هلند، به عنوان بزرگترین میدان گازی اروپا، رو به کاهش گذاشته است و پیش‌بینی می‌شود که استخراج گاز از آن اواسط سال 2022 متوقف شود.

این امر باعث می شود اروپا به طور فزاینده‌ای به واردات گاز وابسته شود. اتحادیه اروپا حدود 90 درصد از گاز طبیعی مورد نیاز خود را از خارج از اتحادیه تامین می‌کند که در این میان، روسیه بزرگترین صادرکننده گاز طبیعی به این اتحادیه است که 43.4 درصد از واردات خارج از اتحادیه اروپا را در سال 2020 تامین کرده است. پس از روسیه، نروژ(20 درصد)، الجزایر(12 درصد)، بریتانیا(5.5 درصد)، ایالات متحده(5 درصد) بزرگ‌ترین تامین کنندگان گاز وارداتی اتحادیه اروپا بوده‌اند.

گاز طبیعی پس از نفت و فرآورده‌های نفتی دومین سوخت پرمصرف در 27 کشور عضو اتحادیه اروپا است. بر همین اساس، در پی رشد تقاضا و کاهش تولید، قیمت گاز اروپا در سال 2021 تاکنون 600 درصد افزایش داشته و به حدود چهار برابر بیشتر از بهار گذشته رسیده است.

در چنین شرایطی، دولت‌های اروپایی برای حمایت از مصرف‌کنندگان به فکر اعطای یارانه انرژی، تعیین سقف قیمت و کاهش نرخ مالیات بر انرژی افتاده‌اند..

روند صعودی قیمت گاز، این نگرانی را در اتحادیه اروپا به وجود آورده که با ادامه بی‌ثباتی نرخ انرژی، مصرف‌کنندگان اروپایی اعتقاد خود را به کارایی توسعه انرژی‌های پاک از دست بدهند و تحقق برنامه کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای با مانع جدی مواجه شود.

البته بر اساس اعلام یورواستات، برق تولید شده از طریق سوزاندن سوخت‌های فسیلی در فاصله سال 2007 تا سال 2020 حدود 55 درصد کاهش یافته است ولی هنوز بیش از یک پنجم برق اروپا با استفاده از گاز طبیعی تامین می‌شود.

کمیسیون اروپایی از همه کشورهای عضو درخواست کرده است به‌صورت هدفمند از خانوارها حمایت کنند و در صورت لزوم مشاغل کوچک را برای مدتی محدود از مالیات بر انرژی معاف کنند.

انتهای پیام/