شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شاهزاده سعودی

گزافه‌گویی شاهزاده سعودی درباره راه حل بحران دیپلماتیک کشورش با لبنان

گزافه‌گویی شاهزاده سعودی درباره راه حل بحران دیپلماتیک کشورش با لبنان

یک شاهزاده سعودی در واکنش به بحران دیپلماتیک این کشور با لبنان توییت کرد اگر رهبران لبنان در انحصاری کردن اسلحه جدی بودند و لبنان از قطب‌بندی‌های سیاسی در منطقه دوری می‌کرد، راه‌حل این بحران ساده است.

به گزارش مشرق، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، سطام بن خالد آل سعود، شاهزاده عربستانی در واکنش به بحران به وجود آمده در روابط دیپلماتیک این کشور با لبنان در پی اظهارات جورج قرداحی، وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در انتقاد از نقش عربستان و امارات در جنگ علیه یمن در مواضعی مداخله گرانه توییت کرد: اگر رهبران سیاسی این کشور در این مورد جدی بودند که سلاح‌ها انحصارا در دست دولت باشد و نه احزابی که برنامه‌های خود را تحمیل می‌کنند و اگر لبنان همانند دوره شهید رفیق حریری که پناهگاهی امن برای گردشگری و سرمایه‌گذاری بود، خود را از اتفاقات جاری در منطقه از جمله قطب‌بندی‌های سیاسی خاص در مورد کشورهای عربی دور نگه می‌داشت، راه‌حل در لبنان ساده است.

آل سعود در ادامه مدعی شد: "اینکه سرمایه‌گذاری‌های کشورهای (عرب) حوزه خلیج (فارس) با وجود اظهارات علنی چهره‌های سیاسی و حزبی مخالف این کشور و حمایت تسلیحاتی و آموزشی از "شبه‌نظامیان تروریستی" یمن و قاچاق منظم مواد مخدر که همگی با اطلاع کابینه لبنان و بدون هیچ محاکمه و حسابرسی انجام می‌شوند، از سرگرفته شوند، غیرعادی و غیر منطقی است. "

این شاهزاده سعودی در توییت دیگری نوشت: "بله حاکمیت لبنان مدنظر است؛ اما این حاکمیت با وجود سلاح‌های حزب‌الله و تحمیل برنامه‌هایش به کشور، دخالت‌های نظامی در منطقه با وجود مخالفت کشور با آنها، محاکمه نشدن قاچاقچیان مواد مخدر که در واقع همان حزب‌الله پشت آن است، کجا است؟ در آخر اینکه شعار دادن آسان است؛ اما واقعیت دشوار است. "

منبع: ایسنا