عمل زیبایی بینی داوطلب بسیاری دارد اما ممکن است بسیاری از افراد از عوارض جدی آن بی‌خبر باشند.

به گزارش علاج نیوز، محسن نراقی متخصص گوش، حلق و بینی با حضور در شبکه سلامت با اشاره به عوارض عمل جراحی بینی گفت: عوارض جراحی بینی به دو دسته تقسیم می‌شود یکی مسائل مربوط به زیبایی و دیگری عملکرد بینی، وضعیت تنفس و حس بویایی است.

او افزود: در هر دو مورد پس از انجام جراحی نباید مشکلی برای بیمار ایجاد شود. و اگر پزشک جراح تجربه کافی نداشته باشد قطعا مشکلات عدیده‌ای برای بیمار ایجاد خواهد شد.

نراقی تاکید کرد: عوارض جراحی از فردی به فرد دیگر کاملا متفاوت است. اما با انجام جراحی توسط پزشک حاذق نه تنها رضایت بیمار از زیبایی بینی حاصل می‌شود بلکه در عملکرد بینی نیز مشکلی پیش نخواهد آمد.

این متخصص گوش، حلق و بینی ادامه داد: در عمل رینوپلاستی یا جراحی بینی ورم، کبودی و اسکار جای عمل می‌تواند از عوارض احتمالی باشد و در موارد کمتر خونریزی و مشکلات تنفسی نیز ممکن است بروز پیدا کند، ولی به طور کلی شایع‌ترین عارضه جراحی بینی عدم رضایت بیمار از نتیجه زیبایی است.

بیشتر بخوانید

راه‌‌های کاهش استرس قبل از عمل بینی

انتظار زیباتر شدن با عمل جراحی زیبایی بینی

او با اشاره به اینکه بیماران انتظار زیباتر شدن با عمل جراحی رینوپلاستی دارند، گفت: در برخی مواقع صددرصد رضایت حاصل نمی‌شود، کمترین سن برای این جراحی در زنان بیش از ۱۶ سال و برای مردان بیش از ۱۸ سال است. و حداکثر سن نیز برای این عمل وجود ندارد. و افراد سالمند نیز می‌توانند به شرط اینکه بیهوشی عمومی برای آن‌ها خطری نداشته باشد کاندیدای جراحی رینوپلاستی شوند.

نراقی به عوارض جراحی زیبایی بینی که غیر علمی انجام می‌شود اشاره کرد و گفت: حادترین عارضه عمل‌های غیر استاندارد، در زیبایی صورت و عملکرد بینی نمایان می‌شود، از بین رفتن غضروف‌های بینی، پوست و ساختار بینی، منجر به نازیبایی صورت فرد می‌شود که بعضا به هیچ وجه قابل اصلاح نبوده و مشکلاتی را برای تنفس فرد ایجاد می‌کند که قابل برطرف شدن نیست.