شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دانشگاه آزاد

طهرانچی: حمایت صندوق پژوهش دانشگاه آزاد از فعالیت نوآورانه بسیج دانشجویی


طهرانچی: حمایت صندوق پژوهش دانشگاه آزاد از فعالیت نوآورانه بسیج دانشجویی

رئیس دانشگاه آزاد گفت: صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد از فعالیت‌های پژوهشی و نوآورانه بسیج دانشجویی حمایت می کند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی طهرانچی، در ششمین گردهمایی مسئولان بسیج دانشجویی واحدهای منتخب دانشگاه آزاد اسلامی حضور یافت و با مسئولان بسیج دانشجویی واحدهای منتخب گفت‌وگو کرد.

طهرانچی پس از استماع نظرات، دغدغه‌ها و پیشنهادات مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: دانشجویان پیش‌برنده و کِشنده حوزه فرهنگ هستند و ما همواره از نظرات دانشجویان بخصوص در حوزه فرهنگی و دانشجویی استفاده می‌کنیم. مقام معظم رهبری از دانشگاه آزاد اسلامی سه مسئله ارتقای علمی، گسترش فضای انقلابی و حفظ کیان دانشگاه آزاد اسلامی را مطالبه کردند که معتقدیم گسترش فضای انقلابی با حضور و مشارکت بسیج دانشجویی و جوانان انقلابی میسر خواهد شد.

وی با بیان اینکه پای بسیج ایستادن برای ما افتخار است، ادامه داد: قرار نیست بسیج دانشجویی زینت‌المجالس دانشگاه آزاد اسلامی باشد، بلکه باید تبدیل به بستر جهادگران علمی شود. همانطور که مقام معظم رهبری برای علم از واژه جهاد استفاده می‌کنند، خط مقدم جهاد نیز در اختیار بسیج است و ما از این ظرفیت عظیم حمایت می‌کنیم تا بتوانیم در جهاد علمی به درستی نقش‌آفرینی کنیم.

تصویب بودجه ویژه برای فعالیت تشکل‌ها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر حمایت و پشتیبانی از فعالیت‌های بسیج و تشکل‌های دانشجویی، اظهار داشت: امسال در قانون بودجه سالانه دانشگاه آزاد اسلامی دو بند بودجه‌ای مربوط به فعالیت تشکل‌های دانشجویی تصویب شد تا از این طریق بتوانیم فعالیت بسیج و تشکل‌های دانشجویی را تسهیل کنیم. صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی نیز از فعالیت‌های پژوهشی و نوآورانه بسیج دانشجویی حمایت خواهد کرد تا از این طریق نیز بتوان اتفاقات بزرگی رقم زد.

طهرانچی خاطرنشان کرد: دانشجویان چرخ‌های حرکت دانشگاه هستند و اگر دانشجو نباشد، مجموعه به حرکت در نمی‌آید، بنابراین حمایت و پشتیبانی از دانشجویان لازم و ضروری است.

وی در ادامه به پیشرفت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: اینکه برخی ادعا می‌کنند که دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان نهاد علمی برجسته شناخته نمی‌شود، بی انصافی است، چرا که در حال حاضر چهار رشته مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی در رتبه‌بندی شانگهای زیر 100 هستند و این در حالی است که هیچ دانشگاه ایرانی در رتبه زیر 200 قرار ندارد و این یک افتخار علمی بزرگ برای دانشگاه آزاد اسلامی و جمهوری اسلامی ایران است.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تحول در رویکرد پژوهشی این دانشگاه، تصریح کرد: در این مدت همه تلاش خود را انجام دادیم تا با اجرای طرح پایش، دانشگاه آزاد اسلامی را از یک دانشگاه آموزش‌محور و کلاس‌محور متحول کنیم. از این رو پژوهش دانشگاه را به دو دسته تحصیلات تکمیلی و پژوهش‌های برون‌سازمانی تقسیم کردیم که به حمدالله در حوزه پژوهش تحصیلات تکمیلی با راه‌اندازی سامانه پژوهشیار، اقدامات فوق‌العاده‌ای در سطح کشور انجام شد. در پژوهش برون سازمانی نیز با اجرای طرح الف و ب اعضای هیئت علمی، توانستیم بسیاری از اساتید را پای کار بیاوریم و تاکنون قراردادهای بسیار خوبی هم منعقد شده است.

تخصص اقتصادی برای انتصاب رؤسا در اولویت است

طهرانچی در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان مبنی بر اولویت قرار داشتن تخصص اقتصادی برای انتصاب رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: تاکنون هیچ انتصابی به واسطه رویکرد اقتصادی افراد صورت نگرفته است، بلکه ما به دنبال افرادی برای ریاست واحدها هستیم که علاوه بر انقلابی بودن، از ویژگی‌های فرهنگی و علمی برجسته برخوردار باشند و اقتصاد هم بدانند، البته نتایج ثابت کرده که مدیران موفق واحدهای دانشگاهی در حوزه اقتصادی، کارنامه بسیار موفقی هم در حوزه فرهنگی داشته‌اند.

کادرسازی نیروهای انقلابی را یکی از وظایف دانشگاه می‌دانیم

وی با اشاره به یکی از دغدغه‌های مطرح شده در این جلسه درباره کادرسازی نیروهای انقلابی در دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: کادرسازی را اساساً یکی از وظایف دانشگاه می‌دانیم و این موضوع در برنامه پنج ساله راهبردی عملیاتی دانشگاه آزاد اسلامی نیز به دقت دیده شده است، اما متأسفانه در گذشته یک نابسامانی مطلق در هیئت علمی دانشگاه وجود داشت، به طوری که هزار نفر از افراد طی سال‌های 1388 تا 1398 به صورت قرارداد سالانه با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری داشتند که به حمدالله طی دو سال گذشته توانستیم وضعیت همکاری این افراد را ساماندهی کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در فراخوان جذب هیئت علمی سال 1398 نیز 400 جوان متخصص و انقلابی جذب بدنه دانشگاه آزاد اسلامی شدند و این موضوع یکی از برنامه‌های جدی مرکز جذب و امور هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی است.

در ابتدای این جلسه، مسئولان بسیج دانشجویی واحدهای کرج، زنجان، بجنورد، پرند، تبریز، شیراز، قشم و آزادشهر به نمایندگی از دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی سؤالات، دغدغه‌ها و نظرات خود را مطرح کردند و دکتر طهرانچی نیز در این نشست 2 ساعته که در فضایی صمیمانه برگزار شد، به پرسش‌های مطرح شده از سوی دانشجویان پاسخ داد.

در پایان این نشست، مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به پاس تدوین سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی در قالب برنامه پنج ساله راهبردی عملیاتی، دانشگاه با اهدای هدیه‌ای از تلاش‌ها و زحمات دکتر طهرانچی قدردانی کردند.

انتهای پیام/