به گزارش برنا، رقابت‌های والیبال ساحلی قهرمانی مردان آسیا 2021 و هم چنین رقابت‌های والیبال ساحلی قهرمانی مردان زیر 19 و 21 سال جهان  آذرماه در تایلند برگزار می‌شود. در مسابقات قهرمانی مردان آسیا از ایران سه تیم و در رقابت‌های قهرمانی زیر 19 و 21 سال جهان دو تیم از ایران شرکت می‌کنند.

مازیار هوشمند که علاوه بر مربیگری تیم‌های ملی بزرگسالان ایران، هدایت تیم زیر 19 سال را نیز بر عهده دارد، درباره اردوی آماده‌سازی تیم‌های ملی والیبال ساحلی، گفت: پنج‌شنبه برای آغاز اردوها راهی بوشهر خواهیم شد و با وجود محدودیت زمان، تمرکز خود را بر روی هماهنگی تیمی، کار توپی و ارتقای سطح روحی و روانی خواهیم گذاشت.

سرمربی تیم ملی زیر 19 سال ساحلی ایران خاطر نشان کرد: با توجه به این که یک ماه از پایان لیگ برتر می گذرد، خوش‌بختانه بازیکنان آمادگی جسمانی خود را حفظ کرده‌اند و در اجرای تکنیک‌ها و تاکتیک‌ها پخته‌تر عمل می‌کنند.

هوشمند به تغییر ترکیب تیم ملی ساحلی اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به برگزاری نخستین دوره استاندارد لیگ برتر ساحلی و شناسایی بازیکنان توانمند و در راستای سیاست‌های فدراسیون والیبال و کمیته ساحلی مبنی بر جوان‌گرایی، بعد از مدت‌ها تیم‌های ملی ساحلی با تغییراتی در ترکیب خود روبرو شده‌اند و بازیکنانی جوان به ترکیب این تیم‌ها اضافه شدند.

وی با این‌که پس از مدت‌ها ترکیب ثابت تیم‌های ملی ساحلی بزرگسالان تغییر کرده است، تصریح کرد: در ترکیب جدید خاکی‌زاده در کنار بهمن سالمی بازی خواهد کرد. این اتفاق بسیار بزرگی است که جوانان در کنار با تجربه‌ها بازی خواهند کرد.

مربی تیم‌های ملی والیبال ساحلی ایران درباره سهمیه جهانی رقابت‌های مردان آسیا نیز گفت: تیم‌های اول تا چهارم مسابقات قهرمانی مردان آسیا مجوز حضور در مسابقات جهانی را به دست خواهند آورد.

 

ترکیب سه تیم ملی بزرگسالان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا به شرح زیر است:

بهمن سالمی- ابوالحسن خاکی‌زاده

عبدالحامد میرزاعلی-علیرضا آقاجانی

سینا شوکتی-مهدی محفوظی

 

ترکیب تیم ملی زیر 19 و زیر 21 سال برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان نیز به شرح زیر است:

زیر 19 سال: ابوالحسن خاکی‌زاده- علی قربان‌پسندی

زیر 21 سال: ابوالحسن خاکی‌زاده – سینا شوکتی

اردوی آماده‌سازی مشترک تیم‌های ملی بزرگسالان و رده‌های سنی زیر 19 و 21 سال ایران نیز از 13 تا 25 آبان‌ماه زیر نظر آرش رامسری و مازیار هوشمند مربیان تیم‌های ملی پیگیری می‌شود.