شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#واکسن کرونا

برای رفع شبهات واکسن کرونا و دریافت اطلاعات با این شماره تماس بگیرید

برای رفع شبهات واکسن کرونا و دریافت اطلاعات با این شماره تماس بگیرید

مسئول سامانه پاسخگویی تلفنی به سوالات کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: مردم برای رفع شبهات واکسن کرونا و گرفتن اطلاعات از منبع علمی معتبر با سامانه تلفنی 191 پاسخگویی به سؤالات کرونایی دانشگاه تماس بگیرند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر زهرا اباصلتی اظهار کرد: میزان تماس‌های روزانه در هفته اول آبان ماه بین 2800 تا 3 هزار تماس در هر روز بود که به نسبت هفته قبل از آنان تغییری نداشته است و عمده تماس‌ها روی موضوع واکسن‌های کرونا و آنفولانزا، ترس از واکسن و واکسیناسیون گروه‌های خاص جامعه بوده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های مردم که در تماس‌هایشان مطرح می‌شود بحث واکسن‌هراسی برای تمامی گروه‌های واجد شرایط بالای 12 سال به‌ویژه سالمندان، دانش‌آموزان و مادران باردار بوده است، تصریح کرد: پدیده واکسن‌هراسی که در این روزها شاهد آن هستیم یک ترس کاذب بوده، آن هم در شرایطی که تمامی واکسن‌های مصرفی تأییدیه‌های سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را دارند هیچ معنایی ندارد.

مسئول سامانه پاسخگویی تلفنی به سوالات کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهدادامه داد: از مردم می‌خواهیم اگر مطلبی را می‌خوانند و نسبت به آن شک دارند، برای رفع این شبهات و گرفتن اطلاعات از منبع علمی معتبر با سامانه تلفنی 191 تلفنی پاسخگویی به سؤالات کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تماس بگیرند.

دکتر اباصلتی خاطرنشان کرد: واکسن‌های موجود کنونی شامل نوبت اول و دوم سینوفارم و برکت و نوبت دوم آسترازنکا و اسپوتنیک و نوبت دوم پاستوکووک (سوبرانا) هم در نوبت اول بوده است و خوشبختانه تنوع انواع واکسن برای عموم مردم وجود دارد.

دکتر اباصلتی تصریح کرد: نگرانی این روزهای ما برای مقابله خوب با موج با ششم بحران کرونا دغدغه افرادی بوده که هنوز برای دریافت دُز دوم واکسن خود به مراکز واکسیناسیون کرونا مراجعه نکرده‌اند که تعداد این افراد هم زیاد است، برخی‌ها به علت ابتلا نتوانسته‌اند مراجعه کنند که عذرشان موجه است و در اینجا اعلام می‌کنیم مواردی که به علت بیماری تأخیر افتاده نیازی به تزریق مجدد دُز اول نیست و این افراد می‌توانند 4 هفته بعد از بهبودی کامل برای دریافت دُز دوم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی تأکید کرد: همچنین برای آن دسته از افرادی که از ترس و ایجاد مشکل به مراکز واکسیناسیون مراجعه نمی کنند نیز باید گفت، اگر واکسنی تأیید شده نمی‌بود هرگز وارد چرخه تزریق نمی‌شد.