شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#روسیه#هرمزگان
گفت‌وگو|

محصولات تولیدی خارج از فصل هرمزگان؛ ظرفیت مناسب صادراتی به امارات، ترکیه و روسیه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان با اشاره به اهمیت حمایت از صادرات غیرنفتی تأکید کرد: در استان هرمزگان محصولات خارج از فصل زیادی داریم که برای افزایش سهم صادرات می‌توان به کشورهایی مانند امارات، ترکیه، روسیه و دیگر کشورهای همسایه صادر کرد.
علی رئوفی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی بر ضرورت «خنثی سازی تحریم‌ها» و به‌تبع آن حذف مصادیق خود تحریمی در اقتصاد کشور گفت: با توجه به وضعیت کنونی کشور، نظارت شدیدتر بر قیمت‌ها مخصوصاً کالا‌های اساسی مردم و تمرکز بر ثبات قیمت ارز مهم است.

وی افزود: تجربه ثابت کرده اختلال در سیستم ارزی کشور افزایش قیمت‌ها را در پی داشته است، لذا تمرکز دولت بر حفظ ثبات قیمت ارز بسیار مهم است. 
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان با اشاره به اهمیت حمایت از صادرات غیرنفتی تاکید کرد: در استان هرمزگان محصولات خارج از فصل زیادی داریم که برای افزایش سهم صادرات می‌توان به کشور‌هایی مانند امارات، ترکیه، روسیه و دیگر کشور‌های همسایه صادر کرد. چنانچه شرایط صادرات این کالا‌ها فراهم شود، می‌توان بخشی از تحریم‌ها را دور زد.

وی گفت: استفاده از تیم مشاوره‌ای اقتصادی دانشگاهی یعنی استفاده از نخبگان دانشگاهی برای اجرای امور اقتصادی نیز قطعاً به رفع و خنثی‌سازی تحریم‌ها کمک بیشتری می‌کند.

رئوفی با اشاره به اینکه دنیای امروز دنیای علم است، افزود: امروزه عصر دانش و فناوری است و همه کشور‌ها با این محور و قدرت دنیا را فتح کردند.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت دیپلماسی اقتصادی عنوان کرد: مبادلات کالا با همه کشورهای دوست و همسایه برای  دور زدن تحریم‌ها موثر خواهدبود. 

 

 
انتهای پیام/