شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزارت علوم

اولویت آموزش حضوری دانشگاهها با دروس عملی است


اولویت آموزش حضوری دانشگاهها با دروس عملی است

مدیرکل برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم گفت: دانشگاه ها با احتیاط و رعایت شیوه نامه های بهداشتی بازگشایی می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، محمدرضا آهنچیان، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، درباره آغاز حضوری شدن آموزش در دانشگاهها اظهار داشت: آموزش، در  دانشگاهها طی 20 ماه گذشته به صورت صد در صدی مجازی بود. برخی از زیر نظام‌ها که دانشجویان غیر بومی کمتری دارند، مانند دانشگاه جامع علمی کاربردی اخیرا اعلام کردند که از 15 آبان ماه، آموزش را به صورت صد در صد حضوری ادامه خواهند داد. دانشگاه فنی و حرفه ای نیز در این زمینه به زودی اعلام نظر می کند.

وی افزود: تمام دانشگاههای دولتی و زیر نظام های وابسته به آن موسسات غیرانتفاعی، پیام‌نور و دانشگاههای مرتبط با وزارت علوم، پروتکل های خودشان را در قالب برنامه های عملیاتی در این بخش دارند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم افزود: اگر امکان خوابگاهی برای پذیرایی از دانشجوها، با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود داشته باشد، دانشجوها به شکل تدریجی و در مراحل زمانی مختلف، در دانشگاه حضور پیدا می کنند اما اولویت با دروس عملی است.

آهنچیان خاطرنشان کرد: منظور از دروس عملی آزمایشگاه،کارگاه، مزرعه، آتلیه و امثال آن است. اگر دانشگاهی امکان داشته باشد و از تعداد دانشجویان بومی بیشتری برخودارد باشد، می تواند در دروس نظری هم دانشجوها را به صورت صد در صدی فرا بخواند البته با توجه به مراعات پروتکل های بهداشتی و لزوم حفظ فاصله‌گذاری  2 متر مربع در کلاس‌های درس و فضاهای عمومی، مانند اجتماعات دانشجویی که  دانشگاهها با احتیاط و ملاحظه حفظ سلامتی جامعه دانشگاهی در این مسیر حرکت کردند.

انتهای پیام/