شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا#کردستان

معاون وزارت بهداشت اعلام کرد

زمان اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا در کشور اعلام شد / واکسن‌نزده‌ها چگونه شناسایی می‌شوند؟

فعلا در ۳ شهرستان قزوین، آذربایجان غربی و کردستان در حال اجرای پایلوت این طرح هستیم تا با نواقص احتمالی و کاستی‌های آن آشنا شویم.

زمان اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا در کشور اعلام شد / واکسن‌نزده‌ها چگونه شناسایی می‌شوند؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، معاون بهداشت وزارت بهداشت از آغاز اجرای کشوری طرح مدیریت هوشمند کرونا تا دو هفته آینده خبر داد.

دکتر کمال حیدری، درباره سامانه هوشمند مدیریت کرونا، گفت: قرار است در این سامانه که وزارت کشور زحمت آن را کشیده است، وزارت بهداشت اطلاعات بیماران و نتایج آزمایشگاه‌ها را بارگذاری کند و اطلاعات آن توسط دستگاه‌های خصوصی و دولتی قابل بهره‌برداری باشد تا افرادی که واکسن کرونا نزدند و یا بیمار هستند، شناسایی شوند تا هوشمندانه جلوی تردد مبتلایان به کرونا و واکسن نزده‌ها را بگیریم.

وی افزود: اطلاعات ذکر شده توسط معاونت فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در حال بارگذاری بر سامانه مذکور است و فعلا در ۳ شهرستان قزوین، آذربایجان غربی و کردستان در حال اجرای پایلوت این طرح هستیم تا با نواقص احتمالی و کاستی‌های آن آشنا شویم که بتوانیم این مشکلات را ظرف دو هفته آتی که قرار است این طرح را در سطح کشور اجرایی کنیم، برطرف نماییم‌.

او تاکید کرد: نتایج در حال وصول است و به دنبال پیدا کردن و رفع مشکلات هستیم. با افزایش مشارکت مردم در خوداظهاری ابتلا به کرونا می‌توانیم سلامت تردد در اماکن تجمعی را مدیریت کنیم تا هم فعالیت‌های اجتماعی برقرار باشد و هم از ورود افراد بیمار به تجمعات و اماکن عمومی جلوگیری شود.

حیدری تاکید کرد: سامانه هوشمند مدیریت کرونا بیشتر معطوف به اصناف، خرید بلیط سفر و... است.

وی درباره بازگشایی مدارس نیز به ایسنا گفت: در بحث بازگشایی مدارس شرط اول واکسیناسیون کادر مدرسه و اولیا است. مدارس می‌توانند برای کسب اطلاعات از سامانه سلامت و سامانه ماسک استفاده کنند تا ببینند مخاطب یا اولیای دانش آموز واکسن دریافت کرده‌اند یا خیر که این زیرساخت اکنون فراهم است.