شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#دولت#یمن

مقام یمنی: عرب واقعی کسی است که با اسرائیل و آمریکا مقابله می‌کند/ لبنان قادر به مقابله با چالش‌ها است


مقام یمنی: عرب واقعی کسی است که با اسرائیل و آمریکا مقابله می‌کند/ لبنان قادر به مقابله با چالش‌ها است

رئیس هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن گفت: عرب واقعی کسی است که با رژیم صهیونیستی و آمریکا مقابله می‌‎کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المسیره، «محمد عبدالسلام» رئیس هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن گفت که ملت، دولت و مقاومت لبنان قادر به مقابله با هر چالشی هستند.

وی افزود: «این ملت لبنان بود که اولین شکست را به دشمن صهیونیستی وارد کرد». 

عبدالسلام اظهار داشت: عرب واقعی کسی است که با اسرائیل و آمریکا مبارزه می کند نه کسی که دنباله رو آنها می‌شود و  به ادعای دفاع از هویت عربی، امت اسلامی را هدف می‌گیرد.

عبدالسلام دو روز قبل نیز گفته بود که عربستان با ادامه سیاست‌های استکباری خود نمی‌تواند بر شکست اسفبارش در یمن سرپوش بگذارد.

جرج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان که مجری شناخته شده در جهان عرب است، اخیرا در برنامه‌ای تلویزیونی با «بیهوده» خواندن جنگ عربستان سعودی علیه یمن، از نیروهای جنبش انصارالله یمن حمایت کرده و گفته بود که این نیروها نیز همانند حزب الله از خود و کشورشان حفاظت می‌کنند.

این اقدام وزیر اطلاع رسانی لبنان منجر به تنش در روابط این کشور با عربستان شد و عربستان و چند کشور عربی دیگر خواستار کناره گیری قرداحی شده اند.

در پی اظهارات قرداحی، عربستان سفیر خود در بیروت را فراخواند و بعد از احضار سفیر لبنان در ریاض به او 48 ساعت وقت داد خاک عربستان را ترک کند.

عربستان سعودی همچنین اعلام کرد که همه واردات خود از لبنان را متوقف کرده و مدعی شده است که به رغم این تصمیمات، به فکر شهروندان لبنانی مقیم عربستان است.

پس از عربستان سعودی، چند کشور شورای همکاری خلیج فارس نیز  روابط دیپلماتیک و اقتصادی خود با لبنان را قطع کردند.

انتهای پیام/