شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#رئیسه مجلس

مصوبه هیأت رئیسه مجلس درباره تعیین نماینده معین

مصوبه هیأت رئیسه مجلس درباره تعیین نماینده معین/ جزئیات تغییر ساختار مرکز پژوهش‌های مجلس

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: با مصوبه هیأت رئیسه مجلس شهرهایی که چند نماینده دارند، در صورت فوت یا استعفای یکی از نمایندگان برای نماینده مستعفی یا متوفی نماینده معین انتخاب نمی‌شود.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به نشست امروز هیأت رئیسه مجلس گفت: با توجه به اینکه در مواد ۳۷ و ۳۸ آیین‌نامه داخلی مجلس در مورد تعیین کمیسیون نمایندگان میان دوره خلا وجود دارد و معلوم نیست در شرایطی که سقف تعداد اعضای کمیسیون‌ تخصصی پر شده و نماینده میان دوره هم امتیاز بالایی برای عضویت در آن کمیسیون دارد باید چگونه عمل کرد؛ بنا شد تا مکاتبه‌ای با کمیسیون آیین‌نامه صورت گیرد تا طرح اصلاحی در این باره تدوین کنند.

وی افزود:‌ همچنین در جلسه امروز درباره شهرهایی که چند نماینده دارند و یکی از نمایندگان آنها سمت دیگری را عهده‌دار می‌شود و یا فوت می‌کند بنا شد تا درباره اینگونه شهرها در مورد نماینده فوت شده و یا مستعفی نماینده معین تعیین نشود.

 عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین در مورد شهرهایی که یک نماینده دارند نیز بنا شد تا در صورت فوت یا استعفای نماینده با رعایت ملاحظات نماینده معین تعیین شود.

سلیمی خاطرنشان کرد: علاوه بر این در این جلسه موضوع چارت اداری مرکز پژوهش‌های مجلس تعیین و تکلیف و دو معاونت به معاونت‌های آن اضافه شود.

وی افزود: همچنین در مورد مرکز پژوهش‌های قم نیز مقرر شد با  توجه به اینکه این مرکز با مصوبه کمیسیون آیین‌نامه کار خود را آغاز کرده در صورت تصویب کمیسیون آیین‌نامه مرکز پژوهش‌های قم نیز در زیرمجموعه مرکز پژوهش‌های مجلس قرار گیرد.

منبع: فارس