به گزارش برنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، سوریه و پاکستان تفاهمنامه‌ای را برای تشکیل کارگروه مشترک در امور بازرگانی و اقتصادی میان دو کشور امضا کردند.

بر اساس این گزارش، این تفاهمنامه پنج ساله با هدف ایجاد سازوکاری برای پیگیری توسعه روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور به ویژه در خصوص اجرای پروژه‌های سرمایه گذاری، انجام قراردادهای تجاری، برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌ها و همکاری‌های مشترک است.

سامر الخلیل وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه پس از امضای این تفاهمنامه که به امضای سعید محمد خان سفیر پاکستان در دمشق رسید، تاکید کرد که کمیته‌های کاری مشترک ابزار مهمی برای ارتقای سطح روابط تجاری میان دو کشور و افزایش سرمایه گذاری و مبادلات تجاری خواهد بود.

وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه با اشاره به اینکه حجم مبادلات تجاری دو کشور در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته است، گفت: روابط دو کشور در سطح اقتصادی و تجاری شاهد پیشرفت محسوسی بوده است.

سفیر پاکستان نیز با اشاره به روابط برادرانه و ریشه دار خوب میان اسلام آباد و دمشق گفت: این تفاهمنامه افق‌های جدیدی را برای همکاری در زمینه اقتصادی و مبادلات تجاری دوجانبه خواهد گشود.