شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا

خیز موج چهارم کرونا در اروپا؛ افزایش چشمگیر مبتلایان و مرگ‌های کرونایی در قاره سبز


خیز موج چهارم کرونا در اروپا؛ افزایش چشمگیر مبتلایان و مرگ‌های کرونایی در قاره سبز

یک نشریه آلمانی در گزارشی از خیز موج چهارم کرونا در قاره سبز و به‌ویژه شرق این منطقه با استناد به آمارهای کرونایی ثبت شده اخیر خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه اتریشی "کوریر"، در مطلبی نوشت: موج چهارم کرونا به ویژه در شرق اروپا خود را نشان می دهد. اروپا در حال حاضر تنها منطقه در جهان است که افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا و مرگ ها بر اثر این بیماری بخصوص در شرق آن ثبت می شود.

در ادامه این گزارش آمده است: در هیچ کجای اروپا وضعیت کرونا بدتر از سه کشور حوزه بالتیک نیست. در استونی نرخ مبتلایان جدید به ازای هر 100 هزار نفر در عرض یک هفته 889.5 در لتونی 895 و در لیتوانی 731.9 است.

حدود 10 روز پیش دولت لتونی طرح موسوم به ترمز اضطراری برای مهار کرونا را اعمال کرد. محدودیت های گسترده که سخت ترین آن از شیوع بحران در این کشور است بر همه مناطق اعمال شده است. تقریبا تمام بازارها و مراکز خرید در این کشور تعطیل شده و منع رفت و آمد شبانه اعمال شده است. بیمارستان ها در این کشور به مرزهای ظرفیت پذیرش خود نزدیک می شوند و به سختی می توانند موج مراجعه بیماران کرونایی را تحمل کنند. از این رو لتونی برای دریافت کمک های بین المللی تلاش می کند.

در ادامه این گزارش آمده است: به طور کلی موج چهارم کرونا به اروپا رسیده است و به ویژه شرق این قاره را درنوردیده است. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی افزایش موارد مبتلایان جدید در این منطقه نسبت به هفته گذشته 18 درصد بوده و موارد فوتی ها هم 14 درصد افزایش داشته است. این آمارها بیش از 1.6 میلیون ابتلای جدید و بیش از 21 هزار فوتی را شامل می شود. این آمارها بر اساس ارزیابی سازمان بهداشت جهانی مربوط به 53 کشور در منطقه اروپا از جمله کشورهای عضو شوروی سابق در آسیای مرکزی است.

یکی از دلایل برای این وخامت سریع کرونا در اروپا نرخ واکسیناسیون پایین در کشورهای اروپای شرقی است.

در اتحادیه اروپا در حال حاضر کشورهای اسلوونی، کرواسی، بلغارستان، رومانی و اسلواکی از جمله نقاط داغ کرونایی هستند.

اسلوونی با افزایش نرخ مبتلایان جدید به ازای هر 100 هزار نفر در عرض یک هفته حدود 751.2 مبارزه می کند و در کرواسی هم نرخ مبتلایان جدید به ازای هر 100 هزار نفر به 529.9 رسیده است.

در اسلواکی هم نرخ مبتلایان جدید به ازای هر 100 هزار نفر به 485.8 رسیده و در بلغارستان هم در موج چهارم کرونا نرخ مبتلایان جدید به ازای هر 100 هزار نفر به 475.8 و در رومانی هم به 468.8 رسیده است.

در آلمان هم البته روند مبتلایان جدید با سرعت کم تر رو به رشد است و البته حدود دو هفته است که افزایش چشمگیری داشته است. انستیتو رابرت کخ آلمان امروز یکشنبه نرخ مبتلایان جدید به ازای هر 100 هزار نفر در عرض یک هفته را 149.4 اعلام کرده و این در حالی است که حدود یک هفته پیش این عدد حدود 106.3 بود.

در دانمارک هم که گفته می شود تا به حال به خوبی از بحران کرونا عبور کرده هم آمار مبتلایان جدید روند افزایشی دارد. در این کشور نرخ مبتلایان جدید به ازای هر 100 هزار نفر در عرض یک هفته 202 ثبت شده است.

اتریش هم با ثبت نرخ مبتلایان جدید به ازای هر 100 هزار نفر در عرض یک هفته 343 مورد در شرایط متوسط در بین کشورهای اروپایی قرار دارد. شرایط مشابهی در ایرلند هم گزارش شده و نرخ مبتلایان جدید به ازای 100 هزار نفر در این کشور به 309 رسیده است.

در انگلیس هم موج چهارم کرونا به سرعت جولان می دهد و روز شنبه موارد ابتلای روزانه در این کشور به 41 هزار نفر رسید و 166 مورد مرگ کرونایی در 24 ساعت هم در این کشور ثبت شد. نرخ مبتلایان روزانه به ازای هر 100 هزار نفردر این کشور هم به 426.7 افزایش پیدا کرده است.

شرایط کرونایی در بلژیک هم بسیار تیره و تار شده است. چند روزی است که موارد ابتلای جدید به کرونا در این کشور وضعیت انفجاری به خود گرفته و این شرایط در همه گروه های سنی و همه مناطق این کشور دیده می شود. دوشنبه گذشته همه رکوردهای کرونایی در سال 2021 در این کشور شکسته شد و نهادهای بهداشتی انتظار دارند که در روزهای آتی این کشور با افزایش چشمگیر موارد بستری در بیمارستان ها و بخش های مراقبت های ویژه مواجه شود.

شرایط در روسیه هم بسیار بد است و روز شنبه 40993 مورد ابتلای جدید روزانه در این کشور ثبت شد که رکورد بی سابقه ای از آغاز شیوع کرونا بوده است. همچنین حدود 1158 بیمار هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را در این کشور از دست دادند.

انتهای پیام/