شهر خبر

اصلاح ساختار بودجه؛ مهمترین اولویت‌ در کمیسیون اقتصادی مجلس

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه اصلاح ساختار اقتصادی از اولویت‌های دولت سیزدهم است، گفت: امروز اولین نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس با معاون اقتصادی رئیس جمهور برگزار شد.

خبرگزاری میزان - محمدرضا پورابراهیمی در حاشیه جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس در جمع خبرنگاران گفت: امروز اولین نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس با معاون اقتصادی رئیس جمهور برگزار شد. در این نشست موضوعات مهمی در دستورکار قرار گرفت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه اصلاح ساختار اقتصادی دولت سیزدهم از اولویت‌های این دولت است، افزود: برگزاری این جلسات مشترک به جهت جایگاهی که معاونت اقتصادی ریاست جمهوری برای هماهنگی با سایر ارکان دولت دارد، از اهمیت خاصی برخوردار است. 

وی عنوان کرد: یکی از مهمترین محور‌هایی که اولویت‌های ما در کمیسیون اقتصادی مجلس است، بحث اصلاح ساختار بودجه است که هم اکنون در دستور کار دولت است.کمیته‌های تخصصی تشکیل شده است و کارگروه‌های مشترک بین مجلس و کمیسیون اقتصادی با دولت در دستورکار است. 


پورابراهیمی خاطرنشان کرد: بحث مهمی که در جلسه امروز مطرح شد، اصلاح ساختار نظام بانکی کشور بود که یکی از موضوعات اساسی است؛ چه در حوزه ناترازی نظام بانکی که یکی از چالش هاست و چه در بهبود شرایطی که در حوزه خدمات نظام بانکی کشور مطرح است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حوزه اصلاح قانون بانک مرکزی به عنوان یکی از قوانین مهم در دستورکار کمیسیون اقتصادی است که در همکاری مشترک مورد بحث قرار گرفت. موضوع اصلاح ساختار نظام ارزی و نیز ساختار نظام مالیاتی از محور‌های مهم کمیسیون در این جلسه بود.

 وی عنوان کرد: از دیگر موارد مطرح شده در جلسه امروز، موضوعات منطقه‌ای و مسائل مبتنی بر رویکرد‌های ملی و فراملی که در حوزه دیپلماسی اقتصادی مظرح می‌شود بود که خوشبختانه امروز دولت از طریق وزارت امور خارجه و وزارت صمت از طریق رایزنان بازرگانی اهتمام جدی در این باره داشته است. 
 
پورابراهیمی افزود: نشست اول به سرفصل‌هایی که در حوزه همکاری مشترک می‌توانیم تعریف کنیم، اختصاص یافت و ان‌شاءلله این نشست‌های مشترک استمرار خواهد داشت. جمع بندی ما این است که بتوانیم از طریق معاونت اقتصادی رئیس جمهور با هماهنگی که در دولت سیزدهم بین معاونت اقتصادی با وزرا و سازمان‌های اقتصادی دارد، این همکاری را توسعه دهیم.
 
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یادآورشد: پیش بینی ما این است که با این رویکرد بتوانیم، توسعه در اقتصاد ایران و معیشت مردم را شاهد باشیم.

 

 

انتهای پیام/