به گزارش برنا؛ مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت درباره انتشار مطلبی در یکی از روزنامه‌های کشور مبنی بر واردات واکسن چینی توسط بنیاد برکت اطلاعیه‌ای صادر کرد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در واکنش به انتشار مطالبی مبنی بر واردات واکسن چینی از سوی بنیاد برکت، اعلام کرد: تنها مجموعه واردکننده واکسن از چین به کشور، هلال احمر بوده است.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در این تکذیبیه‌ اعلام کرد: از ابتدای دولت سیزدهم روند تامین واکسن کرونا در کشور به خوبی پیش رفته و هلال احمر در کنار سایر دستگاه‌ها و شخص رئیس‌جمهور و معاون اول وی در این فرآیند نقش اساسی داشته است.

در ادامه این تکذیبیه تاکید شده است:‌ مجموعه برکت در کنار سایر سازندگان واکسن داخلی تلاش های ارزنده‌ای در جهت ساخت واکسن کووید-۱۹ کرده و چنین حاشیه‌سازی‌هایی آن هم از سوی رسانه‌های رسمی کشور، تخریب تولید داخلی و اعتماد عمومی نسبت به واکسن ایرانی است. بنابراین انتظار است رسانه‌ها در انتشار اخبار مهم به ویژه در حوزه واکسن و سلامت، دقت عمل داشته باشند و پس از بررسی صحت و سقم آن نسبت به انتشار چنین اخباری اقدام کنند.

در تکذیبیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت آمده است: حالا که استقبال مردم عزیز و شریف ایران اسلامی از واکسیناسیون عمومی علیه کووید-۱۹ نسبتا مناسب بوده، نیاز است برای افزایش پوشش واکسیناسیون و ایجاد ایمنی جمعی حاصل از واکسیناسیون رسانه ها در کنار گروه‌های مرجع، راهبرد تشویقی را به جای رویکرد تخریبی در پیش بگیرند تا کشور و مردم ایران زودتر از شر این ویروس منحوس رهایی پیدا کنند و شاهد رونق اقتصادی و بهبود وضعیت زندگی در جامعه باشیم.