شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نرخ تورم#تهران#استان تهران

تهران؛ دومین استان در کسب پایین‌ترین نرخ تورم شهری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران وضعیت کاهش نرخ سالانه تورم در استان تهران را تشریح کرد.
خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع ررسانی استانداری تهران، 
 
پایگاه اطلاع ررسانی استانداری تهران، حشمت اله عسگری در مورد وضعیت نرخ تورم استان تهران بر اساس اعلام مرکز آمار اظهار داشت: منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن می‌باشد، بر این اساس نرخ تورم سالانه مهرماه ۱۴۰۰ برای خانوار‌های کشور به ٤٥.٤ درصد رسیده است که نسبت به ماه قبل، ۰.۴ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی افزود: هم‌چنین نرخ تورم سالانه برای خانوار‌های شهری و روستایی به‌ترتیب ٤٤.٧ درصد و ٤٩.٦ درصد می‌باشد که برای خانوار‌های شهری ۰.۴ واحد درصد کاهش و برای خانوار‌های روستایی ۰.۱ واحد درصد کاهش داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران عنوان کرد: نرخ تورم سالانه دوازده ماهه منتهی به مهرماه ۱۴۰۰ در استان تهران با ۴۱.۲ درصد پایین‌ترین نرخ تورم پس از استان قم است؛ ضمن اینکه استان تهران با ۴۳.۳ درصد پایین‌ترین نرخ تورم روستایی در دوازده ماه منتهی به مهر ماه ۱۴۰۰ را ‪داشته و در تورم شهری نیز بعد از استان قم دومین استان از لحاظ کاهش نرخ تورم با ۴۱.۲ درصد است.

عسگری سپس گفت: در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گروه «سبزیجات» (هویج فرنگی، کاهو و قارچ)، گروه «لبنیات و تخم مرغ» (تخم مرغ، انواع ماست و شیر) و گروه «نان و غلات» (انواع نان) می‌باشد. در گروه عمده «کالا‌های غیرخوراکی و خدمات»، گروه «هتل و رستوران» (غذا‌های سرو شده در رستوران)، گروه «حمل و نقل» (روغن موتور و انواع خودروی سواری) و گروه «پوشاک و کفش» بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

انتهای پیام/