شهر خبر

وعده قطعی قاهره به جهاد اسلامی درباره گذرگاه رفح

وعده قطعی قاهره به جهاد اسلامی درباره گذرگاه رفح

جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که وعده قطعی درباره تسهیل عبور و مرور فلسطینی ها از طریق گذرگاه رفح از مقامات مصری دریافت کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که وعده قطعی درباره تسهیل عبور و مرور فلسطینی ها از طریق گذرگاه رفح از مقامات مصری دریافت کرده است.

نافذ عزام با اشاره به سفر هیاتی به ریاست زیاد النخاله دبیر کل جنبش جهاد با عباس کامل رئیس اطلاعات مصر گفت: وعده قطعی برای کاهش رنجهای فلسطینی هایی که از گذرگاه رفح عبور می کنند و افزایش شمار آنها و تسهیل روند تردد فلسطینی ها از این گذرگاه، دریافت شده است.

وی نشست را مثبت دانست و اینکه موضوعات مختلف از جمله روند آشتی میان فلسطینی ها و محاصره غزه در آن مورد بحث و بررسی واقع شده است.

این درحالی است که قبلاً، داوود شهاب، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: زیاد نخاله، دبیرکل این جنبش شنبه در دیدار با عباس کامل، رئیس سازمان اطلاعات مصر در قاهره درباره پرونده بازسازی غزه و محاصره غزه توسط رژیم صهیونیستی و اسرا گفتگو کرد. محور این دیدار تحولات فلسطین و درگیری با رژیم صهیونیستی بود. فضای مثبتی بر این دیدار حاکم بود که نشان دهنده تمایل طرف‌ها برای تحقق اهداف و آرمان‌های مردم فلسطین است. در این دیدار عباس کامل تلاش‌های مصر برای بازسازی غزه و کاهش محاصره آن از سوی رژیم صهیونیستی و تسهیل تردد از طریق گذرگاه رفح را شرح داد.

شهاب از تلاش‌های مصر درباره پیگیری پرونده اعتصاب غذای اسرای جنبش جهاد اسلامی در زندان‌های رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.