شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#دلار
رصد بازار؛

قیمت دلار ناکام ماند /بازار سکه تحت تاثیر خبرهای برجامی

کدخبر: 451261
اقتصادنیوز : مهم‌ترین علت برجسته شدن انتظارات کاهشی در بازار دلار احتمالا اخبار مثبت برجامی و تغییر احتمالی فضای اقتصادی در صورت حصول توافق عنوان می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، قیمت دلار آمریکا روز گذشته مسیر نزولی را دنبال کرد و مرز 27 هزار و 500 تومان را از دست داد. قیمت دلار عصر روز گذشته روی 27 هزار و 480 تومان قرار داشت. قیمت دلار در شروع معاملات امروز نتوانست مرز حساس را پس بگیرد و روی 27 هزار و 480 تومان باقی ماند. قیمت دلار تا 27 هزار و 440 تومان افت کرد و در پایان معاملات نیمه اول امروز روی 27 هزار و 480 تومان قرار گرفت. قیمت درهم نیز تحت تاثیر عملکرد ضعیف دلار مرز 7 هزار و 500 تومان را از دست داد.

 

فضای خبری حاکم بر بازار مثبت است

مهم‌ترین علت برجسته شدن انتظارات کاهشی در بازار دلار احتمالا اخبار مثبت برجامی و تغییر احتمالی فضای اقتصادی در صورت حصول توافق عنوان می‌شود. بر این اساس بایدن اظهار کرد که در صورت تغییر مسیر ایران، تحریم‌ها را لغو می‌کند. بیانیه مشترک سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس نشان می‌دهد که آمریکا مایل است به تعهدات برجام بازگردد. وزیر خارجه ایران این مسئله که نحوه برخورد تیم مذاکره‌کننده جدید ممکن است مذاکرات را به بن بست بکشاند، نفی می‌کند. معاون وزیر صمت اظهار کرد که بر اساس مصوبه جدید ستاد هماهنگی اقتصادی، مشکلات مربوط به ایفای تعهدات ارزی صادراتی و بازگشت ارز حاصل از صادرات رفع خواهد شد. رئیس کل بانک مرکزی از افزایش میزان عرضه در سامانه نیما خبر داد و تحلیل‌گران معتقدند با افزایش درآمدهای ارزی دولت، بانک مرکزی در تلاش است از طریق ابزارهای مالی، نوسان قیمت دلار را کنترل کند. در مجموع فضای خبری حاکم بر بازار مثبت ارزیابی می‌شود و انتظارات کاهشی در بازار دلار تحت تاثیر همین امر تقویت شدند.

 

قیمت سکه امامی کاهش یافت

بازار طلای جهانی در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است. فضای خبری حاکم بر بازار به صورت قابل توجهی تحت تاثیر اخبار مثبت برجامی قرار داشت. قیمت سکه نیز تحت تاثیر همین امر افت کرد. قیمت سکه عصر روز گذشته روی 11 میلیون و 870 هزار تومان قرار داشت. قیمت سکه در شروع معاملات امروز 11 میلیون و 830 هزار تومان بود. قیمت سکه رقم‌هایی زیر مرز حساس 11 میلیون و 800 هزار تومان را نیز به ثبت رساند و در پایان معاملات نیمه اول روز روی 11 میلیون و 805 هزار قرار گرفت.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت فضای بازار به طور قابل توجهی تحت تاثیر اخبار مثبت برجامی قرار دارد. قیمت دلار تحت تاثیر همین امر زیر مرز 27 هزار و 500 تومان باقی ماند. قیمت درهم مرز 7 هزار و 500 تومان را از دست داد و قیمت سکه امامی رقم‌هایی زیر 11 میلیون و 800 هزار تومان را به ثبت رساند.