شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#عربستان#عربستان سعودی

نماینده پارلمان لبنان:

عربستان به دنبال تکمیل محاصره آمریکا علیه لبنان است

عربستان به دنبال تکمیل محاصره آمریکا علیه لبنان است

نماینده پارلمان لبنان با اشاره به هجمه گسترده عربستان سعودی علیه این کشور، گفت: عربستان به دنبال تکمیل محاصره آمریکا علیه لبنان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، «حسن عز الدین» عضو فراکسیون «وفاداری به مقاومت» در پارلمان لبنان گفت: عربستان سعودی جنجال بزرگی علیه لبنان به راه انداخته است. این کشور موجب شده تا برخی گروه ها و شخصیت ها استعفای قرداحی را خواستار شوند.

بر اساس این گزارش، این عضو پارلمان لبنان یادآور شد: واقعیت این است که اهانت به قرداحی اهانت به حاکمیت لبنان و تمام لبنانی ها است. عربستان به دنبال تکمیل محاصره آمریکا علیه لبنان است.

روز گذشته «عبدالباری عطوان» تحلیلگر مشهور جهان عرب در همین زمینه نوشت: واقعیت این است که سعودی‌ها نیز درست مانند صهیونیست‌ها دست به جنجال آفرینی می‌زنند. اخیراً عربستان سعودی به سفیر بیروت در ریاض ۴۸ ساعت وقت داده است تا خاک عربستان را ترک کند. واردات کالا از لبنان هم ممنوع شده است. سوال این است که این همه جار و جنجال برای چیست؟ مگر قرداحی چه گفته است؟

این تحلیلگر مشهور جهان عرب در مطلب خود تأکید کرده است: قرداحی یک ماه پیش از آنکه وزیر بشود در سخنانی نظر خود را پیرامون جنگ یمن بیان کرده است. او گفته است که جنگ یمن یک جنگ بیهوده است. چرا عربستان سخنان قرداحی را نبش قبر کرده است؟ سعودی‌ها از این رهگذر به دنبال ارعاب و باج خواهی هستند. واقعیت این است که جنگ یمن یک جنگ بیهوده و تجاوزکارانه است.

وی در ادامه نیز عنوان کرده است: چه کسی در یمن مراسم عزا و عروسی را بمباران می‌کند؟ چه کسی غیرنظامیان را به قتل می‌رساند؟ چه کسی اعلام کرد عملیات طوفان قاطعیت در یمن آغاز شده است؟ چه کسی مدارس، مساجد و مناطق مسکونی را هدف قرار می‌دهد؟ بر اساس آمار منتشر شده طی سالهای گذشته ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار یمنی در جنگ عربستان سعودی علیه این کشور شهید شده‌اند.