شهرخبر

در گفتگوی گسترش نیوز با عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان سیستم های تهویه مطبوع مطرح شد:

رشد چشمگیر این صنعت بزرگ در کشور

بوستانچی گفت: نمایشگاه ها بهترین تریبون برای ارائه آخرین دستاوردها و توانایی های صنایع مرتبط هستند.

نمایشگاه رشد چشمگیر این صنعت بزرگ در کشور

بیستمین نمایشگاه بین المللی تاسیسات ساختمان و سیستم های سرمایشی و گرمایشی که اواخر مهر ماه برگزار شده بود علی رغم شرایط پیرامون شیوع ویروس کرونا با استقبال گسترده مخاطبان متخصص این حوزه روبرو شد و توانست با رضایت حداکثری تولیدکنندگان و صنعتگران این حوزه به کار خود پایان دهد.

صنعتگران حوزه تاسیسات ساختمان و سیستم های سرمایشی و گرمایشی در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای جدید خود که انقلابی بزرگ در صنعت تاسیسات کشور را رقم زده است در بستر این رویداد بزرگ عرضه کردند. یکی از این مجموعه ها، گروه صنعتی بستانچی بود که یکی از شرکت های نام آشنا و بزرگ صنعت تاسیسات و تهویه مطبوع کشور به شمار می رود.

خبرنگار سرویس نمایشگاه گسترش نیوز گفتگویی را با مهدی بوستانچی رییس هیئت مدیره گروه صنعتی بستانچی ترتیب داده و تاثیر حضور شرکت ها و مجموعه های صنعتی در رویدادهای نمایشگاهی را از وی جویا شده که در ادامه مطالعه خواهید کرد. با گسترش نیوز همراه باشید.

تولید طیف کامل محصولات صنعت تهویه مطبوع در گروه صنعتی بستانچی

مهدی بوستانچی در ابتدای این گفتگو با بیان اینکه گروه صنعتی بستانچی تولیدکننده انواع فن و سیستم های تهویه است، اظهار داشت: حدود ۵۰ سال است که در صنعت تهویه مطبوع مشغول به فعالیت هستیم و خاص ترین محصولات مانند انواع جت ها و جت فن های تونلی و پارکینگی و همچنین انواع تابلو برق و سیستم های کنترل این فن ها و جت فن ها و فن های مورد مصرف در صنایع مختلف را در داخل کشور تولید می کنیم. به عبارتی می توان گفت مجموعه ما، طیف کاملی از محصولات صنعت تهویه مطبوع و انواع فن ها را برای صنایع مختلف تولید و عرضه می کند. همچنین ما برای اولین بار موفق شدیم بخشی از محصولات مرتبط با بخش متروسازی کشور را تامین کنیم.

مهدی-بوستانچی

نمایشگاه تاسیسات تهران، بستر همراهی صنعتگران

 عضو هیئت مدیره و خزانه دار انجمن تولیدکنندگان سیستم های تهویه مطبوع در ادامه با بیان اینکه گروه صنعتی بستانچی از ابتدای برگزاری نمایشگاه صنعت تاسیسات در این رویداد حاضر بوده است، گفت: شرکت شرکت نمانگر به عنوان برگزار کننده این رویداد، زحمات بسیار زیادی در معرفی نمایشگاه و افزایش کیفیت هر ساله این رویداد متحمل می شود و به دلیل خوش فکری مدیرعامل این شرکت برگزارکننده است که نمایشگاه تاسیسات به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین نمایشگاه های این صنعت در منطقه خاورمیانه به شمار می رود. خوشبختانه برگزاری این رویداد همراهی و همکاری خوبی میان فعالان و تولیدکنندگان صنعت تاسیسات و صنایع تهویه مطبوع به وجود می آورد.  امیدواریم که این روند همان طور که تا کنون ادامه داشته با همین کیفیت نیز تا سالیان سال ادامه داشته باشد.

بستانچی در ادامه با بیان اینکه نمایشگاه ها بهترین تریبون برای ارائه آخرین دستاوردها و توانایی های صنایع مرتبط هستند، گفت: ما در  چند سال اخیر رشد بسیار چشمگیری در صنعت تهویه مطبوع داشته ایم. از طرفی فعالان و تولیدکنندگان این صنعت نیز  اطلاعات بسیار خوبی را به دانسته های خود اضافه کرده و به عبارتی دانش خود را به روز کرده اند؛ این موضوع موجب شده که صنایع تاسیسات و تهویه مطبوع کشور با رشد و تعالی بسیار خوبی مواجه شود. نمایشگاه ها می توانند به عنوان ویترین نمایشگر این رشد و پویایی در صنعت تاسیسات و تهویه مطبوع کشور باشند.

مهم ترین چالش های تولیدکنندگان در تولید و صادرات

نایب رییس انجمن ایمنی و مهندسی حریق در بخش دیگری از صحبت های خود به بیان عمده مشکل ها و چالش هایی که تولیدکنندگان در مسیر فعالیت خود با آنها دست و پنجه نرم می کنند پرداخت و خاطرنشان کرد: مالیات بر ارزش افزوده یکی از بزرگ ترین دست اندازهایی است که تولیدکنندگان با آن درگیر هستند. این مالیات در واقع مالیات بر مصرف کننده است که در کمال تاسف امروزه به مالیات تولیدکننده تبدیل شده است. تامین مواد اولیه مورد نیاز نیز یکی دیگر از چالش هایی است که به مثابه یک دست انداز در مسیر فعالیت تولیدکنندگان و صنعتگران کشور خودنمایی می کند. عدم ثبات قیمت برخی از مواد اولیه مانند فولاد نیز  مشکلاتی را بر چالش های متعدد تولیبدکنندگان اضافه کرده است.

 رییس هیئت مدیره گروه صنعتی بستانچی در بخش پایانی صحبت های خود به تشریح برخی از چالش های صادرات در کشور نیز پرداخت و گفت: در بخش ارزی، مشکلات تامین وسایل مرتبط با خرید مواد اولیه از خارج از کشور، امر صادرات را با چالش های متعددی روبرو کرده است. مسائل مربوط به بازگشت ارز صادراتی نیز یکی از مشکلات بزرگ ما در امر صادرات است. البته نباید فراموش کرد که این مشکلات ناشی از اعمال تحریم های ظالمانه علیه کشور است.