به گزارش برنا؛ از زمانی که رونالدو رئال را ترک کرد بسیاری از هواداران اعتقاد داشتند این تیم در کوتاه مدت به مشکل بر می‌خورد. پس از جدایی مسی از بارسلونا هم چنین نظریه‌ای به جریان افتاده بود. حالا وقت بررسی این نظریه است.

مسی و رونالدو دو تن از اساطیر فوتبال هستند. هم بارسلونا و هم رئال مادرید می‌دانستنند که پیدا کردن جانشین برای این ۲ چقدر سخت است و نکته جالب اینجاست در همین زمینه هم مشکل پیدا کردند و مسیر این دو تیم بدون اسطوره‌ها تقریبا یکسان طی شد.

رئالی‌ها پس از جدایی رونالدو تنها هازارد را جذب کردند که اصلا در حد و اندازه‌های خودش ظاهر نشد. پس از چهار سال اما حالا وینیسیوس توانسته خودی نشان دهد و در کنار بنزمای چاره‌گشا، حالا جای خالی رونالدو را پر کند. در سمت مقابل هم تا این لحظه ماجرا تفاوتی نداشته و بارسا در مدت کوتاهی جدایی مسی نتوانسته جایش را با خریدهای جدید پر کند.

پس از جدایی رونالدو، لوپتگی روی نیمکت رئال نشست و ۲ ماه بعد اخراج. کومان پیش از جدایی مسی هم در بارسلونا بود اما پس از جدایی مسی او هم به سرعت اخراج شد. مسئله‌ای که به مشکل برخوردن مربیان را برای پر کردن جای خالی این اساطیر نشان دهد.

وقتی رئال مادرید بدون رونالدو وارد مسابقات شد آمار خط حمله‌اش بسیار ضعیف بود و در ۵ بازی پیاپی اصلا برنده نشد. دقیقا مانند بارسلونایی که در ۷ بازی آخر خود تنها ۲ برد داشته. مسی و رونالدو تضمین هر سال ۵۰ گل برای باشگاه‌های‌شان بودند و نکته اینجاست رئال در دوران لوپتگی در ۱۴ بازی اول تنها ۲۱ گل زد و بارسلونا در ۱۳ بازی دون مسی ۱۶ گل.

با این نظریه موافقید که این دو تیم بدون رونالدو و مسی دچار مشکل شدند؟