به گزارش برنا به نقل از مرکز آمار، در مهر ماه ١٤٠٠ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور بشرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام "برنج ایرانی درجه یک" با ٩,٧ درصد ،" ماکارونی" با ٤.٧ درصد و "شیرینی خشک" با ٣.٦ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، اقلام "ماهی قزل آلا" با ١٤,٠ درصد و "کنسرو ماهی تن" با ١.٦ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند. همچنین در این گروه "گوشت گوسفند" و "مرغ ماشینی" با ٠.٥- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "تخم مرغ ماشینی" با ١٦,٨ درصد، "پنیر ایرانی پاستوریزه" با ٩.٢ درصد و "ماست پاستوریزه" با ٦.٦ درصد بوده است.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "هندوانه" با ٢١,٢ درصد و "خربزه" با ١٧.٣ درصد می­باشد. همچنین در این گروه "انار" با ٩.٢- درصد و "پرتقال" با  ٦.٩- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته­اند.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "فلفل دلمه ای" با ٢٢,٧ درصد، "کدو سبز" با ١٦.٥ درصد و "گوجه فرنگی" با ١٤.٢ درصد می­باشد. همچنین در این گروه "هویج فرنگی" با ١٩.٤- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته­ است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "رب گوجه فرنگی" با ١٦,٠ درصد و "سس گوجه فرنگی" با ٨.٠ درصد می­باشد.