تغییرات در لایحه رتبه بندی در سقف ۲۵ هزار میلیارد تومان انجام شود

 احمد علیرضا بیگی در خصوص جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس با حضور میرکاظمی رئیس برنامه و بودجه و لطیفی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: دولت در این جلسه اعلام کرد که لایحه پیشنهادی برای رتبه بندی معلمان در مجلس دچار تغییرات زیادی شده است و ۴۴ هزار میلیارد تومان هزینه به کشور تحمیل خواهد شد که موجب افزایش پایه پولی، تحمیل گرانی و تورم به مردم می‌شود.

نماینده مردم تبریز ادامه داد: رئیس سازمان برنامه و وبودجه و رئیس سازمان اداری و استخدامی معتقد بودند تغییرات در لایحه رتبه بندی در سقف ۲۵ هزار میلیارد تومان انجام شود و فراتر نرود.

علیرضا بیگی تصریح کرد: دولت نمی‌خواهد لایحه رتبه بندی را اعاده کند چون تبعات اجتماعی دارد و دولت سیزدهم برای معلمان احترام زیادی قائل است.

تغییرات در لایحه رتبه بندی در سقف ۲۵ هزار میلیارد تومان انجام شود

وی گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد بود لایحه رتبه بندی باید در چارچوب بودجه تعیین شده در مجلس به تصویب برسد. اعداد متفاوتی در مورد مشمولین این لایحه اعلام شده است که بین ۶۰۰ هزار تا ۹۰۰ هزار نفر است. ۳۰۰ هزار نفر در این محاسبه اختلاف نظر وجود دارد که عدد قابل توجهی است.

علیرضا بیگی خاطرنشان کرد: در جلسه غیرعلنی از دولت خواستیم ابهامات موجود پیرامون تعداد معلمان مشمول این لایحه و میزان بار مالی این لایحه برای دولت را بر طرف کند.

نماینده مردم تبریز گفت: دولت و مجلس معتقدند این لایحه باید در سقف بودجه پیشنهادی به تصویب برسد تا باعث آزردگی جامعه آموزش و پرورش نشود. زیرا در صورتی که مجلس هزینه‌ها را افزایش دهد، دولت ناچار به استرداد لایحه خواهد شد.

وی افزود: باید تکلیف این لایحه قبل از تصویب بودجه مشخص شود تا دولت با نگاه جامع تری لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ را به مجلس ارائه کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت معتقد بود بعد از تصویب رتبه بندی معلمان، فرهنگیان بازنشسته نیز مطالباتی خواهند داشت که تغییرات مورد نظر در حقوق بازنشستگان نیز اعمال شود. پس از آن کارمندان دولت نیز مطالباتی خواهند داشت لذا دولت خواستار نگاه جامع نمایندگان به این لایحه است.

علیرضا بیگی تأکید کرد: دولت معتقد بود اگر هزینه های جدیدی به بودجه تحمیل شود، ضریب جینی افزایش یافته و فقر به گروه های ضعیف جامعه تحمیل می شود.