شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#کشتار غیرنظامیان#دولت

اگر جنگ یمن «بیهوده» نیست؛ کشتار غیرنظامیان چه نام دارد؟

اگر جنگ یمن «بیهوده» نیست، کشتار غیرنظامیان یمنی را چه می‌نامند؟

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در واکنش به جنجال آفرینی سعودیها در پی اظهارات اخیر وزیر اطلاع‌رسانی لبنان، گفت: اگر جنگ یمن بیهوده نیست، پس کشتار زنان و کودکان یمنی چه نامیده می شود؟

به گزارش مشرق به نقل از المسیره، «عبدالعزیز بن حبتور» نخست وزیر دولت نجات ملی یمن به جنجال آفرینی عربستان سعودی علیه «جورج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی لبنان به دلیل انتقاد از جنگ علیه یمن، واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وی گفت: سعودیها از اظهارات وزیر لبنانی به شدت به خشم آمده اند. سؤال این است که اگر جنگ یمن بیهوده نیست پس کشتار بی رحمانه زنان و کودکان و تخریب مدارس و مساجد چه نامیده می شود؟

وی افزود: عربستان سعودی نمی خواهد هیچ صدا و نظر مخالفی را بشنود. سعودیها تنها نظرات را می پذیرند که آنها را با پول خریداری کرده باشند. عربستان گمان می کند که می تواند جهان را با پول بخرد.

روز گذشته «عبدالباری عطوان» تحلیلگر مشهور جهان عرب در همین زمینه نوشت: واقعیت این است که سعودی‌ها نیز درست مانند صهیونیست‌ها دست به جنجال آفرینی می‌زنند. اخیراً عربستان سعودی به سفیر بیروت در ریاض ۴۸ ساعت وقت داده است تا خاک عربستان را ترک کند. واردات کالا از لبنان هم ممنوع شده است. سوال این است که این همه جار و جنجال برای چیست؟ مگر قرداحی چه گفته است؟

این تحلیلگر مشهور جهان عرب در مطلب خود تأکید کرده است: قرداحی یک ماه پیش از آنکه وزیر بشود در سخنانی نظر خود را پیرامون جنگ یمن بیان کرده است. او گفته است که جنگ یمن یک جنگ بیهوده است. چرا عربستان سخنان قرداحی را نبش قبر کرده است؟ سعودی‌ها از این رهگذر به دنبال ارعاب و باج خواهی هستند. واقعیت این است که جنگ یمن یک جنگ بیهوده و تجاوزکارانه است.

وی در ادامه نیز عنوان کرده است: چه کسی در یمن مراسم عزا و عروسی را بمباران می‌کند؟ چه کسی غیرنظامیان را به قتل می‌رساند؟ چه کسی اعلام کرد عملیات طوفان قاطعیت در یمن آغاز شده است؟ چه کسی مدارس، مساجد و مناطق مسکونی را هدف قرار می‌دهد؟ بر اساس آمار منتشر شده طی سالهای گذشته ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار یمنی در جنگ عربستان سعودی علیه این کشور شهید شده‌اند.

منبع: مهر