شهر خبر
گفت‌وگو|

پاسخ ایران به حمله سایبری دشمن کوبنده‌ خواهد بود/ ورود کمیسیون امنیت ملی مجلس به ابعاد حمله

رئیس «کمیته سیاست داخلی» کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در طی این سال‌ها هیچ اقدام دشمن در حوزه سایبری بدون پاسخ نبوده است. لذا بدون شک پاسخ ایران همانطور که در حوزه غیر سایبر - فضا، زمین، دریا و هوا -  قاطعانه بوده در حوزه سایبر هم دشمن پاسخ کوبنده‌ای دریافت خواهد کرد تا پشیمان شود.
ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به جلوگیری از حملات سایبری در آینده اظهار داشت: به هر حال یکی از راه‌های نفوذ ایجاد حملات سایبری به کشور است.
 
وی بیان داشت: بالاخره هر از گاهی دشمن سعی می‌کند تا از برخی منافذ اقدامات ناجوانمردانه خود را انجام دهد لذا ما باید تلاش کنیم تا تمام منافذ و تمام راه‌های نفوذ و اقدامات دشمنانه احتمالی را سد کنیم.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ما باید به دنبال «سد رخنه» باشیم، اظهار داشت: ما عبارتی داریم به عنوان «سد رخنه» لذا یکی از وظایف دستگاه‌های ما این است که با اقدامات دقیق، هوشمندانه و برنامه‌ریزی شده با حملات ناجوانمردانه دشمن در حوزه سایبر مقابله کند.
 
این نماینده مجلس با بیان اینکه ایران در مقابله با حملات سایبری دست برتر را دارد گفت: از این رو در طی این سال‌ها هیچ اقدام دشمن در این حوزه سایبری بدون پاسخ نبوده است لذا بدون شک پاسخ ایران همانطور که در حوزه غیر سایبر - فضا، زمین، دریا و هوا -  قاطعانه بوده در حوزه سایبر هم دشمن پاسخ کوبنده‌ای دریافت خواهد کرد تا پشیمان شود.
 
عزیزی تصریح کرد: البته این پاسخ از وظایف مدیران و مسئولان کم نخواهد کرد و مدیران باید وظایف خود را به درستی انجام دهند تا جلوی رخنه و نفوذ‌ها را بگیرم.
 
این نماینده مجلس تاکید کرد: با این حال حمله سایبری دشمنان به پمپ بنزین‌ها هم این هفته در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حضور برخی از مسئولین مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
 
انتهای پیام/