به گزارش برنا؛ ابراهیم اصغری تهیه‌کننده باسابقه با بیان مطلب فوق اظهار داشت: مهم ترین دلیل این ادغام، شرایط دشوار کشور به لحاظ اقتصادی است و این ادغام به کاهش تلفات بودجه در سینما کمک می‌کند. 

تهیه‌کننده "اشنوگل" ادامه داد: تجربه نشان داد تفکیک بین‌الملل از جشنواره فجر، منفعتی برای بخش خارجی و بین الملل جشنواره فجر نداشت. در این پنج سال تفکیک شاهد بودیم که با وجود صرف هزینه هنگفت و چند ده میلیاردی برای بین‌الملل، همچنان جشنواره اصلی فجر بود که برای سینماگران ایرانی دارای اهمیت بیشتری است. 

تهیه‌کننده "مردی شبیه باران" افزود: بخش بین ‌الملل بعد از جدایی از جشنواره فجر، کاملا مهجور واقع شده و به جز تعدادی محدودی از کارمندان و مدیران بین‌الملل، سایر سینماگران از آن استقبال زیادی انجام ندادند. 

برنده سیمرغ بهترین فیلم از نگاه ملی جشنواره سی و نهم فجر برای "تک تیرانداز" تاکید کرد: حضور سینماگران خارجی در دهه فجر و همزمان با جشن های پیروزی انقلاب اسلامی است که به جشنواره وجهه جهانی می‌دهد وگرنه برگزاری جداگانه بین الملل بدون سینماگران مطرح چه فایده‌ای برای سینمای ایران دارد. 

تهیه‌کننده "مردی از جنس بلور" و "شور شیرین" خاطرنشان ساخت: همه جشنواره‌های مطرح دنیا یکپارچه هستند و سعی می‌کنند همان جشنواره یکپارچه را غنی کنند. جشنواره فیلم فجر هم به صورت یکپارچه می‌تواند زمینه‌ای ایجاد کند برای ارائه همزمان برآیند یک سال سینمای ایران و همچنین معرفی آثار استراتژیک سینمای دنیا به مخاطبان ایرانی. 

ابراهیم اصغری گفت: در سال‌هایی که جشنواره به صورت یکپارچه برگزار شد، کم نبودند فیلمسازان خارجی که در جشنواره حضور داشتند و فیلم‌های خود را ارائه دادند و فیلم‌های ایرانی را دیدند و به تعامل با سینماگران داخل پرداختند و به این ترتیب یک تعامل دوسویه فرهنگی-سیاسی شکل می‌گرفت. 

تهیه‌کننده "شور شیرین" ابراز امیدواری کرد: با برگزاری یکپارچه جشنواره فجر می‌توانیم هم در جهت افزایش مخاطب جشنواره و هم در جهت ارتقای کلی جشنواره چه در بخش ملی و چه در بخش بین‌الملل، حرکت نماییم.