شهر خبر

علت شخم زدن یک کوچه در خرم‌آباد از زبان فرماندار

فرماندار خرم آباد با اشاره به ماجرای شخم زدن یک کوچه در خرم‌آباد گفت: ماجرا مربوط به یک ملک در حریم تپه باستانی موسوم به تپه ماسور است. بین میراث فرهنگی و مالک توافقی حاصل نشده که این ملک در تملک میراث فرهنگی قرار بگیرد؛ حال این ملک جزو حریم آثار باستانی محسوب می‌شود.
خبرگزاری میزان- جعفر طولابی در گفت‌وگویی تلویزیونی، با اشاره به ماجرای شخم زدن یک کوچه در خرم‌آباد گفت: ماجرا مربوط به یک ملک در حریم تپه باستانی موسوم به تپه ماسور است. 

وی افزود: بین میراث فرهنگی و مالک توافقی حاصل نشده که این ملک در تملک میراث فرهنگی قرار بگیرد؛ حال این ملک جزو حریم آثار باستانی محسوب می‌شود.
 
فرماندار خرم‌آباد خاطرنشان کرد: این ملک در ابتدای یک کوچه ۸ متری واقع شده است، در سال‌های گذشته ساکنان کوچه متقاضی تردد در آن مسیر می‌شوند و بر اساس تقاضای ساکنان محل، شهرداری هم به صورت موقت با هماهنگی مالک، مسیر را به خاطر سهولت تردد مردم آن منطقه، آسفالت می‌کند.

طولابی گفت: از این موضوع چند سالی می‌گذرد و مالک بین شهرداری و میراث فرهنگی بلاتکلیف مانده است، نهایتاً میراث فرهنگی مکاتباتی با شهرداری دارند که این ملک در حریم باستانی تپه ماسور قرار دارد و شهرداری باید این ملک را به حالت اولیه برگرداند. 
 
وی بیان کرد: این مطالبه توسط خود مالک به شهرداری ابلاغ می‌شود و بناست بین شهرداری و میراث فرهنگی که هماهنگی‌های لازم صورت بگیرد. مالک از این فرصت استفاده می‌کند و در ۲ روز گذشته اقدام به تخریب آسفالت محدوده ملک خود می‌کند که بازتابی هم به دنبال داشت.

فرماندار خرم‌آباد عنوان کرد: متعاقب این موضوع پیگیری‌های لازم از طریق دفتر حقوقی و بازرسی استانداری، فرمانداری، دادستانی و سازمان بازرسی صورت گرفت و موضوع تحت بررسی است.

طولابی یادآور شد: امروز جلسه‌ای در دفتر حقوقی استانداری با حضور مسئولان شهرداری و میراث فرهنگی و مالک تشکیل و تصمیماتی گرفته شد تا این ملک تعیین تکلیف شود؛ حال یا از طریق میراث فرهنگی تملک و یا حقوق مالک پرداخت شود. 

وی  با اشاره به اینکه بناست توسط میراث فرهنگی یک بازنگری در حریم آثار باستانی صورت بگیرد، توضیح داد: کار خلافی که مالک انجام داده در جای خود قابل پیگیری و از طریق مراجع ذیربط در دست بررسی است، زیرا بحث تضییع حقوق بیت‌المال نیز محسوب می‌شود.
 
 
انتهای پیام/