به گزارش برنا از یونهاپ، «چانگ اوی یونگ»  وزیر امور خارجه کره جنوبی حدود ۳۰ دقیقه با همتای چینی خود «وانگ یی» بحث و تبادل نظر کرد. این دو نفر که در ایتالیا هستند، رهبران کشورهای خود را در اجلاس دو روزه گروه ۲۰ همراهی می کنند.

به گفته وزارت امور خارجه کره جنوبی، از جمله موارد دستور کار در مذاکرات چانگ و وانگ، پیشنهاد سئول برای اعلام پایان رسمی جنگ دو کره (۱۹۵۰-۱۹۵۳) به عنوان دروازه ای برای فرآیند خلع سلاح هسته ای کامل بود.

مون جائه این رئیس‌جمهوری کره جنوبی ماه گذشته میلادی طی سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر پیشنهاد کرده بود که دو کره و ایالات متحده و احتمالا با همکاری چین، بیانیه پایان جنگ دو کره را صادر کنند. مون و دستیارانش می گویند که این اقدام می تواند راه موثری برای ایجاد اعتماد و تقویت مجدد روند صلح باشد.

وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد: دو وزیر در مورد چگونگی همکاری ها برای از سرگیری زودهنگام روند صلح کره از جمله اعلام پایان جنگ، نظرات صریح و عمیقی مبادله کردند.

آنها همچنین نظرات خود را در مورد وضعیت امنیت منطقه ای و موضوعات جهانی به اشتراک گذاشتند. دو طرف همچنین توافق کردند که تلاش هایشان را برای ارتقاء مبادلات در بخش فرهنگی افزایش دهند، زیرا سال ۲۰۲۲ سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور است.

کره جنوبی نسبت به همکاری چین در ارتقاء تبادل محتوای فرهنگی ابراز امیدواری کرده است. پکن از زمان تصمیم خود در سال ۲۰۱۶ برای میزبانی از یک سیستم ضد موشکی ایالات متحده به نام «تاد»، مقرراتی را برای صادرات و تجارت فرهنگی با کره وضع کرده است.

این وزارتخانه گفت: چانگ بر نیاز به تدابیر دقیق برای تسهیل مبادلات در بخش‌های فرهنگ و محتوا از جمله فیلم‌ها تاکید کرده است. وانگ هم موافقت کرده است که به کار روی این موضوع ادامه دهد.

دو نفر در عین حال خاطرنشان کردند که دو کشور با وجود همه گیری کووید-۱۹ به تبادلات در سطح بالا ادامه دهند. آنها موافقت کردند که چنین ارتباطاتی را برای توسعه بیشتر "مشارکت استراتژیک" خود گسترش دهند. جلسه قبلی آنها اواسط سپتامبر در سئول برگزار شد.