به گزارش برنا، مرحله دوم اردوی گزینشی تیم ملی والیبال نوجوانان با حضور 204 بازیکن در پست‌های مختلف لیبرو (20)، پشت خط‌ زن (22)، پاسور (39)، دریافت‌کننده قدرتی (84) و دفاع‌کننده سرعتی (39) از 20 مهر تا 5 آبان در سالن فدراسیون والیبال پیگیری شد.

محمد وکیلی با اشاره به پایان یافتن مرحله دوم اردوی گزینشی، گفت: 16 روز بدون تعطیلات صبح و عصر به مدت هفت ساعت کار در طول روز، به تمرین و انتخاب بازیکنان پرداختیم. درنهایت 30 نفر برای حضور در نخستین اردوی رسمی انتخاب شدند. این بازیکنان از دوشنبه دهم آبان‌ماه تمرینات خود را آغاز می‌کنند و تا 23 آبان در اردوی تهران حضور خواهند داشت.

سرمربی تیم والیبال نوجوانان با بیان برنامه‌های آینده تیم، افزود: در مرحله بعدی اردو، برنامه‌هایمان ثابت خواهد شد و بیشترین تمرکز را روی آماده‌سازی جسمانی، بهبود و بالابردن سطح کیفی و تکنیکی بازیکنان خواهیم داشت.

وکیلی درخصوص کادرفنی تیم ملی نوجوانان هم گفت: در حال حاضر سه همکار دارم. حسین دوجی (از گلستان)، حسام نائیجی (از مازندران) و یاشار جوادی (از ارومیه) به عنوان مربیان بنده را همراهی می‌کنند. ضمن این‌که حسین سلیمانی به عنوان سرپرست در کنار تیم حضور دارد.

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که تا پایان امسال 10 مرحله اردوی آماده‌سازی برگزار کنیم تا کم‌کم ترکیب تیمی‌ خود را در 5 الی 6 ماه آینده شکل دهیم و به کارهای تاکتیکی برسیم. فعلا بر مبنای تمرینات تکنیکی و آماده‌سازی بدنی در دو بخش تمرین با وزنه و هوازی کارمان را دنبال می‌کنیم.

نخستین اردوی آماده‌سازی تیم ملی والیبال نوجوانان پسر از 10 تا 23 آبان با حضور 30 بازیکن در کمپ فدراسیون والیبال برگزار می‌شود.

جمهوری اسلامی ایران در سال 1401 میزبان مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر آسیا (2022) است و تیم ملی نوجوانان ایران خود را برای حضور شایسته در این رقابت‌ها آماده می‌کند.