به گزارش برنا از شبکه خبری «الجزیره»، این اتحادیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که بحران اظهارات وزیر اطلاع رسانی لبنان باید از سوی لبنانی ها به گونه دیگری مطرح می شد، زیرا رسیدگی به بحران اظهارات وزیر اطلاع رسانی لبنان منجر به تشدید بحران شده است و طرف هایی وجود دارند که علاقه مند به برچیدن روابط لبنان با کشورهای عربی هستند.

در این بیانیه آمده است: ما به روسای جمهوری و دولت لبنان اعتماد داریم تا اقداماتی را برای جلوگیری از وخامت روابط با کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس انجام دهند. از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس نیز می‌خواهیم برای جلوگیری از اثرات منفی بر اقتصاد لبنان در اقدامات خود تجدید نظر کنند.

روز دوشنبه، "جرج قرداحی" طی یک مصاحبه تلویزیونی که در ماه آگوست (مردادماه) ضبط شده بود، اظهار داشت که انصارالله یمن در برابر حملات عربستان سعودی و امارات از خود دفاع می‌کنند و متجاوزان باید دست از تجاوز خود در یمن بردارند.

این اظهارات درباره جنگ یمن سر و صدای زیادی به پا کرد و موجب ناراحتی ائتلاف متجاوز عربی - آمریکایی به یمن به سرکردگی عربستان و حامیان آن شد.

در همین راستا، عربستان سعودی شامگاه جمعه ضمن اعلام فراخوان سفیر خود از لبنان، خواستار خروج سفیر لبنان از این کشور ظرف ۴۸ ساعت آینده شد.

کویت، بحرین و امارات متحده عربی نیز به پیروی از عربستان سفرای بیروت را احضار کردند.​