شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#زلزله#واحد مسکونی#مسکن

استاندار خوزستان: پرونده ۹۵۰ واحد مسکونی تخریبی زلزله تکمیل و ارزیابی آن‌ها انجام شده است

استاندار خوزستان با بیان اینکه پرونده‌ ۹۵۰ واحد مسکونی تخریبی نیز تکمیل و ارزیابی آن‌ها انجام شده است، گفت: بنیاد مسکن مسئولیت احداث آن‌ها را برعهده دارد.
خبرگزاری میزان- صادق خلیلیان در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره آخرین وضعیت رسبدگی به مناطق زلزله زده شهرستان اندیکا گفت: نیاز‌های ضروری مانند چادر و برخی اقلام ضروری دیگر در همان هفته اول در اختیار عزیزان در مناطق زلزله زده قرار گرفت. 

وی افزود: با توجه به اینکه هم اینک، عشایر در حال بازگشت هستند، خسارت جانی ناشی از زلزله نداشتیم و تنها ۱۹ نفر دچار آسیب‌های جزئی شدند که در همان هفته اول از مرکز درمانی مرخص شدند. عشایر به‎همین تریتب که بر می‌گردند، اقلام اضطراری به آنها داده می‌شود. 
 
استاندار خوزستان با اشاره به مهمترین اولویت مصوب بعد از حضور رئیس جمهور، معاون اول و وزیر کشور در منطقه، گفت: بنا شد هزار و ۹۵۰ واحد مسکونی را بازسازی کنیم و تامین مالی اکثر این واحد‌ها به عهده دولت خواهد بود که در این هفته مصوبه ان را خواهیم داشت.

خلیلیان تاکید کرد: ساخت واحدهای مسکونی جدید از آنجا که که نیازمند تشکیل پرونده و ارزیابی خسارات است، این خانوار‌ها می‌توانند با طیب خاطر کار بازسازی را شروع کنند تا وقتی اعتبارات دریافت شد به آن‌ها تعلق بگیرد.

وی با بیان اینکه پرونده‌ ۹۵۰ واحد مسکونی تخریبی نیز تکمیل و ارزیابی آن‌ها انجام شده است، افزود: بنیاد مسکن مسئولیت احداث آن‌ها را برعهده دارد. 

استاندار با اشاره به اینکه ۶۰۰ واحد اسکان دام و انبار موقت نیز یک ماهه ساخته خواهند شد، گفت: همه اقدامات به‌صورت ضربتی انجام می‌شود تا مشکلات مردم منطقه سریع‌تر حل شود.